Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Tresors nutricionals que ofereix el bosc a la tardor

Mores, nabius i bolets són algunes joies gastronòmiques que es poden trobar en la naturalesa en aquesta època de l'any

Img tesoros nutricionales bosque hd Imatge: Valentsova

Els boscos es transformen a la tardor. I no solament pels colors canviants, més vermellosos i daurats, que esquitxen les copes dels arbres. En l’estació tardorenca, les temperatures més suaus, les pluges més freqüents i la humitat de l’ambient afavoreixen el creixement de molts tresors nutricionals i gastronòmics que es poden trobar mentre es fa una passejada a l’aire lliure. Mores, nabius i bolets són algunes d’aquestes joies. En aquest article es repassen les seves propietats i es donen algunes idees per incorporar-les a les receptes.

Img tesoros nutricionales bosque
Imatge: Valentsova

Les mores combinen amb tot

Les mores, o zarzamoras, són riques en vitamina C i constitueixen una bona font de fibra. Una dels seus principals característiques és la seva abundància de pigments naturals (antocianos i carotenoides) d’acció antioxidant. La ingesta dietètica d’aquestes substàncies potencia el sistema immunològic i contribueix a reduir el risc de malalties degeneratives, cardiovasculars i fins i tot de càncer.

Img moras tesoro otono hd
Imatge: alendelong

Aquesta fruita es pot consumir al natural, sola o acompanyada d’altres aliments, com a gelat, iogurt, nata o suc. Amb les mores, els més llaminers poden preparar deliciosos gelats, sorbets, púdines i confitures, encara que també poden enriquir amanides, acompanyar carns i complementar els cereals del desdejuni. En el receptari d’EROSKI CONSUMER hi ha unes quantes idees.

Nabius, perles blaves

El nabiu és una baya de color azulado que creix en un arbust petit i que, igual que les mores, és molt rica en antioxidants, com els antocianos i carotenoides. Baixos en calories, gustosos i rics en fibra, els nabius aporten vitamines, sobretot vitamina C. A més, contenen àcid quínico, una substància que ajuda a evitar que es formin càlculs o litiasis renal de fosfat càlcic, i no un altre tipus de càlculs.

Img arandanos tesoros otono hd
Imatge: belchonock

El seu consum com a fruit fresc madur es pot realitzar acompanyat de nata, gelat o rebosteria. S’utilitza també per fer sucs, melmelades, gelees, compotes o xarops i és un farciment magnífic per a pastissos i pastissos. Es pot coure lentament amb abundant sucre i una mica d’aigua fins que les seves pells explotin i adquireixin un to robí. Per descomptat, també es poden menjar al natural (deliciosos i molt saludables) i emprar en amanides, desdejunis i salses. Algunes propostes.

Bolets: un manjar amb múltiples sabors i textures

Per la seva varietat, abundància i presència en els receptaris, els bolets mereixen un capítol aparti. De fet, en EROSKI CONSUMER s’han publicat diversos trucs de cuina sobre elles. És el cas de com realçar el seu sabor si es preparen a la planxa o quatre idees per cuinar amb bolets. També és important aprendre a distingir les varietats comestibles i tenir presents les precaucions davant la toxicitat d’alguns exemplars.

Img setas tesoros otono hd
Imatge: alicjane

Els bolets suposen la part comestible dels fongs. Són aliments amb un baix contingut calòric: solament contenen 20 calories per cada 100 grams, gràcies al seu alt contingut en aigua. Per això, són un aliment idoni per incorporar en una dieta d’adelgazamiento, elaborades de la manera més senzilla, amb la finalitat de que no portin addicionada molt greix de condimentació o vagin acompanyades d’aliments rics en greix. Poden compondre un plat per si mateixes salteadas amb una mica d’oli, però també poden formar part d’una amanida o prendre-les com a guarnició d’altres plats. Aporten vitamines B2 i B3, a més de ser font d’alguns minerals com a iode, potassi i fòsfor.

RSS. Sigue informado

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions