Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Un desdejuni fort no és recomanable en les dietes d’adelgazamiento

Un menjar d'aquest tipus no redueix la gana ni rebaixa la quantitat total de calories que es consumeixen durant el

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dimarts, 18 de Gener de 2011

Un desdejuni “gran i complet” no és el més recomanable en les dietes d’adelgazamiento, segons es desprèn d’un estudi realitzat per investigadors del Centre de Medicina Nutricional Else-Kröner-Fresenius (Alemanya). La raó és que un desdejuni d’aquest tipus no redueix la gana ni rebaixa, per tant, la quantitat total de calories que es consumeixen cada dia.

Els investigadors, sota l’adreça de Volker Schusdziarra, van prendre una mostra de més de 300 persones a els qui es va demanar portar un diari amb anotacions sobretot el que menjaven a cada moment del dia. Aquestes persones havien d’alternar el consum d’un gran desdejuni, amb altres petits o fins i tot, en ocasions, ometre-ho.

L’estudi conclou que les persones que menjaven el mateix en l’hora del menjar i el sopar, amb independència del que prenguessin en el desdejuni, aprimaven molt més que aquelles que basaven en el desdejuni el menjar principal del dia, explica Schusdziarra. Això significa que un gran desdejuni, que sol tenir una mitjana de 400 calories, no contribueix a la pèrdua de pes, sinó que fa que, al final del dia, s’acumulin en el cos 400 calories més, apunta.

“El que realment marca alguna diferència és ometre l’esmorzar o el costum de picar a mitjan matí”, assenyala el doctor, que recorda que si algú, per les circumstàncies que sigui, necessita ingerir un desdejuni molt fort, “es veurà obligat a reduir les calories extra al llarg del dia”.

Els autors del treball creuen que es demostra així la concepció “errònia” que es mantenia sobre els beneficis d’un gran desdejuni en les dietes d’adelgazamiento. “Si es vol baixar de pes amb eficàcia el millor és reduir les calories consumides, baixar els greixos saturats i sucres i menjar fruita i verdura cinc vegades al”dia , recomanen.

Quan publiques un comentari acceptes la Llei orgànica de protecció de dades (LOPD)

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions