Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Un estudi afirma que els beneficis dels àcids grassos omega 3 del peix augmenten si es consumeix rostit o bullit

L'aportació d'aquest greix poliinsaturada resulta menor si el peix es prepara fregit, salteado o sec

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Divendres, 20deNovembrede2009

La Universitat d’Hawaii en Manoa ha elaborat un estudi que assegura que els beneficis dels àcids grassos omega 3 del peix augmenten si aquest es consumeix rostit o bullit, en comptes de fregit, salteado o sec. A més, els efectes beneficiosos poden ser encara majors si s’utilitza salsa de soia baixa en sodi o tofu. Aquests resultats s’han donat a conèixer durant la reunió anual de l’Associació Americana del Cor que se celebra a Orlando (Estats Units).

“Sembla que bullir o rostir el peix amb salsa de soia baixa en sodi i tofu és beneficiós, mentre que menjar-ho fregit, salteado o sec no”, explica Lixin Meng, director de l’estudi. L’investigador planteja que aquests mètodes de preparació podrien contribuir a un major risc d’accident cardíac. El peix bullit o rostit és la via protectora, però no ocorre el mateix amb el peix fregit o salteado, afegeix Meng.

Els descobriments també suggereixen que els beneficis cardioprotectores varien per gènere i ètnia, potser a causa dels mètodes de preparació, la susceptibilitat genètica o els factors hormonals. Els investigadors van examinar la font, tipus, quantitat i freqüència del consum en la dieta d’omega-3 entre grups per gènere i ètnia. Els participants formaven part d’una comunitat multiétnica que vivia a Hawaii i el comtat de Los Angeles quan van ser reclutats entre 1993 i 1996. El grup ho integraven 82.243 homes i 103.884 dones amb ascendència afroamericana, caucasiana, japonesa, hawaiana i llatina amb edats entre els 45 i els 75 anys i sense antecedents de malaltia cardíaca.

Els participants van incloure en la seva alimentació bateguis de tonyina i altres peixos, mentre que van excloure mol·luscs o productes de soia que continguessin omega-3. Els autors també van preguntar sobre els mètodes de preparació: cru, rostit, bullit, fregit, salteado o sec. El consum d’omega-3 es va associar de forma inversa amb el risc global de mort per malaltia cardíaca en homes, una tendència observada sobretot en caucàsics, japonesos i llatins. No obstant això, els investigadors assenyalen que no existien molts negres o hawaianos en l’estudi, per la qual cosa els resultats haurien d’interpretar-se amb precaució.

“Veiem que a major consum en la dieta d’omega-3, menor és el risc de morir per malaltia cardíaca entre els homes”, afirma Meng. En el cas de les dones, l’efecte de l’omega-3 era cardioprotector segons cada nivell de consum però no de forma significativa, afegeix l’investigador. El peix salteado i sec era un factor de risc en les dones. En contrast, afegir menys d’1,1 g al dia de salsa de soia i salsa teriyaki al sopar protegia als homes, però no si es prenia més d’aquesta quantitat. Per a les dones, l’ús de la salsa de soia mostrava una clara relació inversa en relació a la mortalitat per malaltia cardíaca. Els investigadors assenyalen que la salsa de soia alta en sodi pot elevar la pressió sanguínia, per la qual cosa recomanen baixos nivells d’aquest component. El consum de tofu també tenia un efecte cardioprotector en tots els grups ètnics.

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions