Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Un major consum de proteïnes i la reducció d’aliments amb un alt índex glucémico ajuden a mantenir el pes perdut

Un estudi analitza el manteniment a llarg termini després d'haver seguit una dieta d'adelgazamiento

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dilluns, 29deNovembrede2010

Un augment moderat de proteïnes i la reducció d’aliments amb un alt índex glucémico -com a farines refinades o arròs descascarillado- ajuden a mantenir una dieta saludable i no recuperar el pes perdut. Així ho manté una recerca en la qual ha participat el catedràtic de Nutrició de la Universitat de Navarra Alfredo Martínez i que acaba de publicar-se en “New England Journal of Medicine”.

Aquest treball, que forma part del Projecte Diògenes (Dieta, Obesitat i Gens), és l’anàlisi “més rellevant del món” sobre el manteniment de pes a llarg termini després d’haver seguit una dieta d’adelgazamiento, segons va informar la Universitat de Navarra. La recerca va avaluar els hàbits d’alimentació de 773 famílies de vuit països europeus, entre ells Espanya. Els voluntaris -938 adults i 827 nens- van perdre primer un 8% del seu pes i, després, es van sotmetre a cinc tipus de dieta de manteniment -totes elles baixes en greixos i sense restriccions quant a calories- que van seguir durant 26 setmanes.

Els resultats van demostrar que un increment modest de proteïnes i un descens d’aliments que aporten energia de manera ràpida -tenen un alt índex glucémico- permet mantenir els quilos perduts i, fins i tot en alguns casos, continuar amb la baixada de pes, va assenyalar Martínez. El coautor de l’estudi subratlla que les conclusions “suposen un canvi en la idea estesa que les dietes amb un contingut proteic d’almenys un 30% són perjudicials”. De fet, els voluntaris que millor van mantenir el seu pes i no van abandonar el règim van ser aquells amb dietes “moderadament” riques en proteïnes i baix índex de sucre, va apuntar.

“No totes les calories tenen el mateix efecte sobre l’organisme i tant les proteïnes com els productes amb baix índex glucémico posseeixen un efecte saciante que ajuda a mantenir la dieta en el temps”, va recordar el catedràtic. Aquest treball suggereix, a més, que el més útil per perdre pes no és explicar les calories, sinó saber que la qualitat d’aquestes no és igual, en funció de la capacitat dels aliments per convertir-se en energia una vegada que arriben a l’organisme. “Així, per exemple, les llenties triguen bastant temps a convertir-se en glucosa una vegada que les ingerim, de manera que tenen un índex glucémico baix”, va aclarir l’investigador. El mateix succeiria en general amb llegums, cereals integrals, fruites, vegetals, carns magres, etc.

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions