Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Una alimentació variada i un balanç hídric equilibrat són claus per mantenir una vida saludable

Experts reunits per la Fundació Espanyola de la Nutrició destaquen la necessitat d'ingerir l'energia i nutrients necessaris en funció de les condicions personals

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dimarts, 11 de Maig de 2010

Entre les claus per mantenir una vida saludable figuren una alimentació variada i equilibrada, prendre com a mínim cinc racions al dia de fruites i verdures, a més de mantenir un balanç hídric que asseguri el benestar del cos. Són aspectes que es van abordar ahir en la jornada “La nutrició, hidratació i l’etiquetatge d’aliments i begudes, i la salut”, organitzada per la Fundació Espanyola de la Nutrició (FEN) a Toledo.

“Per tenir una vida saludable, és necessari mantenir una dieta equilibrada en la qual s’ingereixin l’energia i nutrients necessaris en funció de les diferents condicions personals (edat, sexe, activitat física, embaràs) i ambientals de cada persona, a més de la importància d’ingerir més de cinc racions de fruita i verdura diàries”, va assenyalar el doctor José Manuel Àvila Torres, director general de la FEN. Els compostos que proporcionen els vegetals són uns excel·lents aliats per mantenir la salut i prevenir determinades malalties, va apuntar. Nombroses recerques científiques han demostrat com entre el conjunt de la dieta, el binomi fruita-verdura ha demostrat major consistència en la prevenció de les anomenades malalties crònic-degeneratives, va recordar referent a això.

Des de la FEN van indicar a més que s’han de vigilar també els nivells d’hidratació. Per al bon funcionament de l’organisme, resulta fonamental mantenir el balanç hídric entre les aportacions i les pèrdues de líquid que es registren al llarg del dia. “A una persona adulta se li recomana que ingereixi entre dos i tres litres de líquids al dia en total”, va afirmar Àvila Torres. A més d’aigua, és possible ingerir “altres begudes amb diferents i bons sabors amb un contingut hídric molt similar a l’aigua”.

Han de tenir especial consideració els grups de població més susceptibles de sofrir deshidratació, com els nens, lactants i embarassades, persones majors i esportistes. Perquè ingereixin el líquid necessari, els nutricionistes aconsellen que juntament amb l’aigua es prenguin líquids de millor palatabilidad, el consum del qual resulta més fàcil i agradable, com a refrescs, sucs, infusions, llet o sopes, i aliments amb un alt contingut hídric com a fruites i verdures.

El director general de la FEN va explicar també als assistents com interpretar de forma correcta l’etiquetatge dels productes alimentosos i la nova informació que poden veure ja en alguns d’ells, amb la finalitat de que els consumidors es beneficiïn d’aquest plus informatiu. Àvila Torres va explicar com interpretar la informació nutricional addicional voluntària sobre quantitats diàries orientatives (CDO) que apareixen en l’etiquetatge dels aliments d’algunes companyies alimentàries europees que ja ho inclouen en els seus productes.

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions