Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Vasitos per a postres amb crema de formatge, mànec i galetes maría

Img 152128 g
Temps > 1 h
Dificultat Mitjana
Valor energètic 464 kcal
Nombre de racions 4

Elaboració

Trituramos les galetes maría fins a convertir-les en pols. En un bol barregem les galetes trituradas i la mantega líquida fins a formar una pasta uniforme. Col·loquem un parell de cullerades d’aquesta massa de galetes en el fons dels vasitos i reservem.

Remullem les làmines de gelatina en aigua freda. Barregem la nata amb el formatge Philadelphia i el sucre, i escalfem lleugerament (sense arribar a bullir). Afegim la gelatina remullada i escorreguda a aquesta barreja temperada, de manera que amb la calor es desfaci. Removem la nata, el formatge i la gelatina formant una crema homogènia. Vertemos aquesta barreja en els vasitos individuals que tenim reservats amb la base de galeta i introduïm en la nevera almenys durant 4 hores.

Per preparar la cobertura de mànec: pelem i trossegem el mànec madur, disposem en un cassó amb un parell de cullerades de sucre i agregarem després altres dues o tres cullerades de sucre, depenent del suc que vagi deixant anar quan ho cuinem. Agreguem també una petita beina de vainilla i coem el mànec durant 15 minuts a foc suau, fins que es formi una compota. Traiem la beina de vainilla de la compota i passem la crema de mànec per un pasapurés i pel colador xinès per obtenir una crema fina, deixem que es refredi abans d’utilitzar.

Una vegada freda, vertemos aquesta cobertura de mànec en els vasitos que tenen la crema de formatge i galeta maría. Tornem a introduir a la nevera durant 30 minuts i al moment de servir acompanyem d’algun trosset de mànec o fruites variades per jugar amb el contrast de colors i sabors dolços i un polsim àcids.

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
464 25,1g 15,1g 33,8g 0,6g
23% 36% 75% 38% 11%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

La crema de formatge és un aliment ric en vitamina B2 i calci, conté quantitats importants de proteïnes, potassi, iode, zinc, magnesi, sodi, fòsfor i vitamines A, B3, B7, B9, B12 i K. No obstant això, és font de colesterol i presenta quantitats destacades de greixos saturats. Es prepara amb nata líquida, la qual cosa afegeix calories i greix saturat al plat, però també proteïnes, ferro, potassi, calci, fòsfor i vitamines A, B3, B7, B9, I i K. La presència de mànec afegeix importants nutrients com el magnesi i vitamines A i C. És antioxidant i anticancerígeno, un fruit ric en àcids com el málico i mirístico, importants per lluitar contra els radicals lliures. És una recepta calòrica amb una gran quantitat de greix saturat. Per tant, ha de consumir-se amb moderació i de manera esporàdica.

Malalties per a les quals està recomanada aquesta recepta:
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Hipercolesterolemia
Malalties per a les quals no està recomanada aquesta recepta:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia a la caseína
  • Diabetes mellitus
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso
  • Osteoporosis