Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Verdures i nens, com fomentar que les consumen?

Les verdures congelades són aliades estupendes per millorar l'alimentació dels petits i combatre les xifres de sobrepès i obesitat infantil actuals

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dijous, 22 de Setembre de 2016

Espanya se situa entre els països europeus amb un dels índexs més alts de sobrepès en l’edat infantil-juvenil (26,2% entre els 6 i 9 anys) i un 18% d’obesitat. Això planteja un greu problema de salut, a més de que comporta un augment en el risc de patir malalties cròniques. Entre els factors de risc que poden explicar aquestes taxes de sobrepès i obesitat infantil destaquen una alimentació desequilibrada i un estil de vida sedentari. Les verdures congelades poden exercir un paper crucial per millorar la dieta dels nens i aconseguir l’objectiu de “cinc al dia”. En aquest article s’explica com.

Segons l’Organització Mundial de la Salut (OMS), els primers anys de vida marquen en gran parteix els hàbits d’alimentació i les malalties que es podrien patir en l’edat adulta. Els especialistes asseguren que en la infantesa, la dieta ha de ser equilibrada i individualitzada.

Per als experts, l’alimentació idònia en la infància és una dieta rica en cereals, verdures, fruites, llegums, peix i oli d’oliva. Per contra, s’han d’evitar els aliments rics en greixos saturats, sucres refinats i begudes ensucrades. I insisteixen que el menjar ha de ser una experiència grata per al menor, per la qual cosa s’han de preparar menús sans, atractius i apetecibles. La família i l’entorn escolar han d’afavorir aquesta conducta alimentària per promoure hàbits saludables des d’edats primerenques i fomentar l’educació en alimentació.

Els especialistes coincideixen en l’increment de verdures a cinc racions al dia i destaquen la importància nutricional d’aquests aliments en el desenvolupament de nens i joves. Per això, és necessari incorporar una sèrie de pautes per aconseguir que les verdures adquireixin una major presència en la dieta dels menors. Per a això, s’ha d’intentar ser imaginatius i buscar la manera de fer-les atractives. També és bé que els petits i adolescents els coneguin i es familiaritzin amb elles, acompanyant en fer la compra o ajudant en la seva preparació en la cuina, etc. I és essencial l’exposició primerenca a aquests sabors en el primer any de vida, ja que és una bona garantia perquè els consumen en el futur.

Per què verdures congelades?

Són fonamentals. Les verdures, en general, aporten fibra, vitamines i minerals. Contenen molt potassi i poc sodi. Les de fulla verda, com els espinacs, són riques en magnesi, calci i vitamina K. Les verdures de colors, com a tomàquets, pastanagues i pebrots, constitueixen una important font d’antioxidants i vitamina A. Aporten hidrats de carboni d’absorció lenta i fibra dietètica que prevé del restrenyiment i les malalties intestinals.

Existeixen tècniques de cuina molt senzilles que permeten preparar de forma ràpida les verdures convertint-les en un manjar per als nens. En aquest sentit, en el congelador no han de faltar les verdures congelades, que poden aportar molta diversitat, rapidesa i comoditat en realitzar plats amb aquests vegetals.

Algunes recerques asseguren que el sabor amarg d’algunes verdures, provocat pel calci que contenen, és rebutjat pels més petits. Per emmascarar aquest sabor es recomana acompanyar-les amb salses o triturarlas en forma de purés amb formatge i llet. Una altra opció és afegir verdures als seus plats favorits com a pizzes o pasta i, fins i tot, donar-los forma d’hamburguesa.

En efecte, la presentació del menjar és fonamental per conquistar als més petits. Un plat atractiu entra pels ulls i augmenta les ganes de provar-ho. Per això, es poden fer formes (com a cares somrients), jugar amb els colors (vermell, verd o taronja) i agregar algun aliment que els agradi molt.

Les verdures congelades mantenen les seves propietats, ja que són recollides en el camp al moment òptim de maduració i fins que arriben a la fàbrica, passa molt poc temps, per així conservar tota la frescor del producte, sent un aliment amb gran valor nutritiu i organoléptico. La seva qualitat nutricional és comparable a la del producte fresc, no s’afegeixen sals ni additius químics i s’elaboren en poc temps.

Amb l’objectiu de conscienciar a la societat sobre la necessitat d’incorporar les verdures en la dieta diària com a hàbit de vida saludable, l’Associació Espanyola de Fabricants de Vegetals Congelats (ASEVEC) compta amb un espai en Internet que permet conèixer amb profunditat i rigor el món de les verdures congelades. En el site es pot veure el procés de fabricació de les verdures congelades, les zones espanyoles on es recullen les diferents varietats, consells de salut i fins al millor tractament i ús en la cuina per elaborar plats deliciosos.

RSS. Sigue informado

Quan publiques un comentari acceptes la Llei orgànica de protecció de dades (LOPD)

ASEVEC

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions