Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Bebè

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Cinc bones raons per fer exercici durant l’embaràs

L'activitat física moderat durant la gestació reporta importants beneficis tant a la futura mare com al bebè

img_lograr embarazo saludable 3 lg

Els efectes beneficiosos de l’exercici físic en la salut de les persones són de sobres coneguts. Però, resulta igual de saludable quan una dona està embarassada? En aquest article es detallen cinc raons per les quals fer exercici físic durant la gestació (moderat i supervisat per un especialista) és bo: afavoreix el desenvolupament cognitiu del bebè i enforteix el seu cor, redueix algunes de les molèsties de l’embaràs, ajuda a estar millor preparada per al part i permet a la dona una recuperació posterior més ràpida .

Imatge: DrJimiGlide

1. Exercici físic durant l’embaràs: bebès més intel·ligents?

Els bebès de les embarassades que practiquen exercici durant la gestació venen al món amb cert avantatge cognitiu sobre aquells les mares dels quals van mantenir una actitud sedentària. I és que l’exercici moderat accelera el desenvolupament del cervell del nounat. Almenys així ho confirma un recent estudi presentat al Congrés Anual de la Societat Americana de Neurociencia.
Els bebès de les embarassades que practiquen exercici tenen una resposta cerebral més madura, conclou un estudi

Investigadors canadencs de la Universitat de Mont-real i de l’Hospital Infantil Sainte-Justine van realitzar el seguiment d’un grup de dones a partir del segon trimestre d’embaràs i van avaluar als seus bebès, entre 8 i 12 dies després de néixer. El resultat va ser que els fills de les mares que havien dedicat almenys 20 minutos a l’exercici moderat durant tres dies a la setmana “tenien una resposta cerebral molt més madura“, assenyala Dave Ellemberg, conductor de l’estudi.

2. Enforteix el cor del bebè

La variabilitat del ritme cardíac del fetus en l’úter matern és una de les principals maneres d’avaluar el seu benestar. Un cor fort i vigorós és un senyal que el nen es desenvolupa de forma adequada. I si la mare realitza exercici durant la gestació, augmenten les probabilitats que el sistema cardiovascular del petit es mostri sa i resistent.

Un estudi realitzat per la Universitat de Kansas (EUA) ha constatat que la pràctica habitual d’exercici físic en l’embaràs constitueix també un entrenament per al cor del nen. Aquests investigadors apunten que l’exercici redueix el ritme cardíac del bebè, un senyal que està saludable, i que aquest ritme menys vigorós persisteix almenys un mes després del naixement.

3. Redueix les molèsties de l’embaràs

Passejos diaris de 30 minuts durant l’embaràs ajuden a disminuir la inflor de les cames
Mantenir-se activa durant l’embaràs sense abandonar l’exercici físic ajuda a la dona a superar millor algunes de les molèsties típiques de la gestació. És el cas de dolor lumbar, que afecta a més del 71% de les dones en estat, o de ciática, que experimenta el 46% de les gestants. Per això, els especialistes aconsellen evitar el sedentarisme i el repòs continuat.

Quant a la retenció de líquids en l’embaràs, que sol anar de la mà de la inflor de cames, una de les pautes recomanades per millorar els símptomes -o fins i tot que desaparegui- és realitzar petits passejos diaris d’entre 20 i 30 minuts, així com altres activitats o exercicis físics que facilitin el reg sanguini en aquesta zona.

4. Ajuda a preparar-se per al part

L’activitat física en la gestació constitueix el millor entrenament per afrontar amb èxit el treball de part. Determinats exercicis estan indicats per enfortir els músculs, així com per millorar l’elasticitat de les parts implicades en la dilatació i expulsió. D’aquesta manera, el part sol resultar més fàcil i menys traumàtic per a la mare.

Els especialistes recomanen, sobretot, els exercicis encaminats a millorar el to del sòl pèlvic. Entre ells es troben els exercicis de Kegel, que consisteixen a contreure i relaxar de forma intermitent els músculs que envolten el canal del part. Algunes postures de ioga també estan indicades per facilitar el part; entre elles, els exercicis d’obertura i relaxació de la zona pelviana, que ajuden a ampliar el diàmetre d’aquesta àrea.

5. Activitat física per recuperar-se de l’embaràs

Imatge: mahalie stackpole

Recuperar la figura després del part requereix, en general, temps i paciència. Però les mares que han estat aplicades durant la gestació, i no han abandonat l’activitat física en el seu transcurs, ho tindran més fàcil.

D’una banda, l’exercici físic els haurà ajudat a mantenir el seu pes dins dels paràmetres normals i, per tant, la recuperació serà més suportable. Per una altra, al no deixar-se caure en el sedentarisme durant nou mesos, a la dona que s’ha exercitat durant l’embaràs li resultarà més senzill continuar la mateixa rutina després del naixement, una vegada superada almenys la quarentena, o les vuit setmanes recomanades per recuperar-se d’una cesària.

RSS. Sigue informado

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions