Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Bebè > Nens > 2-4 anys

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Cinc dolços d’Halloween saludables per als nens

Les fruites fresques, la fruita seca, la gelatina i el iogurt són algunes de les claus per tenir una festa d'Halloween amb dolços més nutritius i saludables

Img halloween recetas sanas Imatge: markow76

Les festes solen ser l’espai dels excessos, i la d’Halloween no és l’excepció. En la celebració de nit de bruixes, els nens poden arribar a menjar massa dolços. I si ben no convé prohibir que, de manera ocasional, els consumen, molt millor si es poden substituir les chuches i la brioixeria industrial per productes més nutritius i saludables. A continuació s’ofereixen cinc dolços saludables per oferir als nens aquest Halloween: macedònies de fruites, gelatines, garrapiñadas, barritas de cereals i sucs naturals.

Img halloween recetas sanas listg
Imatge: markow76

Dolços saludables per a nens en Halloween

Els dolços d’Halloween per a nens poden preparar-se a casa, amb receptes més saludables

Els dolços són una de les tradicions més característiques de la festa d’Halloween. Això representa un risc, ja que el consum excessiu de chuches i sucs provoca càries i propicia l’obesitat infantil. Per això, ocupen el lloc més alt -que indica que s’han de menjar només ocasionalment- en la piràmide de la nutrició infantil.

És difícil prohibir els dolços. Però sí, com recomana el Decàleg de l’Alimentació Infantil, desenvolupat per l’Associació Espanyola de Pediatria d’Atenció Primària, s’han de prendre “amb moderació”.

A continuació s’ofereixen algunes propostes per realitzar aquesta substitució i oferir dolços més saludables als nens en la nit de bruixes.

1. Dolços sans per Halloween: macedònies de fruites

Img halloween comidas sanas art
Imatge: markow76

Es diu que les fruites són les chuches de la naturalesa. I, com a tals, el millor és aprofitar-les. Perquè les fruites resultin més atractives per als nens, convé servir-les amb una presentació més vistosa. Llavors, en lloc de donar una fruita sencera, el més apropiat és elaborar macedònies de fruites fresques (taronja, poma, síndria, meló, mandarina, kiwi, etc.), barreges colorides que entren pels ulls dels més petits.

La macedònia es pot preparar segons la recepta tradicional amb fruites fresques o alguna de les seves variants: amb iogurt, amb cireres, gelatinitzada amb agar-agar, de fruites tropicals, etc.

Una alternativa que fa encara més dolça el preparat és servir els trossos de fruites en almívar. Si ben els préssecs i les pinyes són les que amb major freqüència es consumeixen d’aquesta forma, qualsevol fruita es pot conservar en almívar. I això es pot aprofitar en una ocasió especial com la d’Halloween.

2. Gelatines infantils per Halloween

. La gelatina conté proteïnes, encara que la seva aportació nutritiva no sigui considerable. No obstant això, resulten un bon reemplaçament per les chuches i la brioixeria industrial. I si es desitja donar-li major valor nutritiu, és possible preparar-la amb iogurt, llet o suc, o incloure trossos de fruita en la seva preparació.

Per Halloween, la recomanació és utilitzar per a la seva elaboració motlles amb motius relacionats amb les dates: amb forma de fantasmes, bruixotes, ratapinyades, etc. Si bé es poden utilitzar molts colors diferents, el que no podrà faltar és el taronja, perquè faci joc amb les carabasses, el símbol per excel·lència d’aquesta celebració.

3. Garrapiñadas monstruoses per a nens

Als nens els fa molt il·lusió fer i menjar a casa productes que estan acostumats a comprar fora. Amb les garrapiñadas se’ls pot oferir aquesta possibilitat i, a més, la que mengin en Halloween dolces elaborats a partir de fruita seca i altres productes naturals i molt nutritius.

Es poden emprar ametlles, avellanes, cacauets i fins i tot nous i altre fruita seca. La recepta també requereix de sucre, per crear el caramel amb el qual s’empastifa el fruit. Però, més enllà d’això, els valors nutritius del fruit es mantenen.

4. Barritas de cereals

Amb les barritas energètiques ocorre alguna cosa semblat al que passa amb les garrapiñadas. Ofereixen l’avantatge que, a més de fruita seca, en la seva elaboració es poden emprar llavors (com a pipes de girasol o de carabassa, llavors de sèsam, amaranto, etc.) i fruites dessecades, com a prunes, orejones i raïms passes.

Es barregen amb melassa de cereals a alta temperatura, s’hornea i es deixa assecar i després se serveix tallada en trossets. A més de saboroses, aquestes barritas tenen un gran contingut energètic.

5. Sucs naturals per a nens en Halloween

Molts refrescs industrials impliquen perjudicis per als nens: des de les consabidas càries i risc de sobrepès fins a trastorns en el somni i problemes de conducta i d’atenció.

Els sucs són un bon substitut per a aquestes begudes, sobretot en ocasions com la festa d’Halloween, que els nens solen beure molt líquid. Encara que també contenen sucres (responsables de les càries i el risc de sobrepès), els sucs naturals són molt més saludables i conserven alguns dels nutrients de les fruites de les quals procedeixen.

Cal recordar les recomanacions de l’Associació Espanyola de Pediatria: no és bé prendre suc per a la set, entre hores, per a això el millor és l’aigua. I el valor nutritiu de menjar una fruita en trossos és molt major que el de beure res més que el seu suc.

RSS. Sigue informado

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions