Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Bebè

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Embaràs a l’estiu: consells i precaucions

La hidratació i tenir en compte certs consells a l'hora de banyar-se a la platja són algunes de les claus per sobrellevar un embaràs avançat a l'estiu

Img embarazo playa Imatge: Towle Neu

“Carregar” amb un embaràs avançat en plena època estival és un repte al que han d’enfrontar-se moltes gestants, ja que a les incomoditats pròpies del seu estat, s’uneix el major contratemps dels mesos d’estiu: la calor. Per minimitzar els desagradables efectes que les altes temperatures poden provocar en les embarassades i aconseguir superar, així mateix, l’últim tram de la gestació en òptimes condicions, és aconsellable adoptar diferents pautes i rutines. Tenir en compte els riscos que suposa la calor per a les gestants i considerar certs consells respecte dels banys en el mar i la piscina són algunes de les claus.

Img embarazo
Imatge: Towle Neu

Els riscos de la calor

Embaràs i estiu. La combinació d’aquests dos termes representa una dura batalla per a les dones que han d’afrontar el tram final de la seva gestació durant els mesos estivals, ja que han de superar els efectes propis de la calor que caracteritza a aquesta època de l’any (suor, cansament o esgotament) que s’acreixen àdhuc més en la seva condició d’embarassades.

Però no solament això. Les gestants també s’arrisquen a sofrir deshidratació, taquicàrdia o fallada circulatòria per les altes temperatures, tal com assenyala la Societat Espanyola de Ginecologia i Obstetrícia (SEGO). Per aquest motiu, és important que l’embarassada adopti determinades pautes durant l’estiu que li evitin haver d’exposar-se a riscos innecessaris i que li permetin, així mateix, gaudir dels aspectes positius d’aquesta època de l’any.

Cinc claus per a l’estiu

  • 1. Hidratar-se: segons apunta l’Observatori Hidratació i Salut, les dones necessiten beure de mitjana 2,2 litres diaris per mantenir el seu cos hidratat. Durant la gestació, no obstant això, s’ha de beure més de l’habitual, sobretot quan les temperatures són elevades. Aigua, sucs i refrescs són idonis per hidratar-se en l’estiu. Una bona idea és portar sempre aconsegueixo una petita ampolla d’aigua i renovar-la de forma permanent.

    La gestant és més propensa que altres dones a desenvolupar melasmas o taques en la pell

  • 2. Vestir-se de forma adequada: per no elevar més la temperatura corporal quan la calor és excessiva, és recomanable utilitzar roba lleugera i folgada que faciliti la transpiració. El calçat ha de ser també còmode, que no oprimeixi ni dificulti la circulació i, si és possible, obert.

  • 3. Cura amb el sol: la gestant és més propensa que altres dones a desenvolupar melasmas (taques en la pell). Per això és important que eviti l’exposició solar directa, utilitzi filtres solars de factor elevat i protegeixi sobretot el seu rostre dels rajos solars, amb capells o barrets.

  • 4. Modificar els hàbits: per mantenir-se a una temperatura adequada durant tot el dia és essencial canviar alguns dels hàbits quotidians. Una proposta és intentar realitzar les sortides a l’exterior o bé a primera, o bé a última hora del dia, quan la calor és menys intens. També és recomanable dutxar-se amb major freqüència per refrescar el cos i no assecar-se el pèl després de rentar-ho per romandre fresca durant més temps.

  • 5. Adaptar la dieta: durant l’estiu, l’embarassada ha de seleccionar els aliments que li aportin tots els nutrients que necessita en el seu estat però que, al seu torn, li proporcionin la hidratació necessària i evitin la sensació de pesadez que produeixen alguns plats “hivernals”. Fruites de temporada, verdures i hortalisses en amanida i làctics frescs són algunes de les millors opcions.

  • Consells per als banys en el mar i la piscina

    Moltes dones creuen que banyar-se en el mar o en una piscina en les últimes setmanes de l’embaràs comporta el risc de contreure algun tipus d’infecció vaginal que afecti a la gestació. No obstant això, els especialistes apunten que els banys, ja siguin a la platja o en la piscina, solament són perillosos en el cas que la dona hagi expulsat el tap mucoso que protegeix el coll uterí o que trenqui aigües.

    Aquest dubte es deu al fet que el despreniment del tap mucoso que es pot produir, en general, durant les quatre setmanes prèvies al final de la gestació, no sempre és percebut per la dona. De manera que, en ocasions, el professional que realitza el seguiment de l’embaràs recomana no banyar-se durant aquest període.

    D’altra banda, les embarassades han de tenir en compte els següents consells per evitar riscos en els seus banys estiuencs:

    • no banyar-se en el mar si està molt regirat o amb grans ones que poden provocar caigudes perilloses o revolcones innecessaris.

    • es desaconsella per complet la pràctica del bussejo, ja que les immersions profundes poden afectar seriosament a la salut del bebè.

    • evitar els esports aquàtics que puguin implicar algun risc com a surf, esquí aquàtic o windsurf; també els jocs de pilota i els salts de trampolí.

    RSS. Sigue informado

    Et pot interessar:

    Infografies | Fotografies | Investigacions