Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Bebè

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Hemorroides en l’embaràs: trucs per evitar-les

El dolor de les hemorroides durant la gestació s'alleuja amb una dieta contra el restrenyiment i diferents mesures higièniques

Img embarazo estrenim hd Imatge: photo-deti

Una de cada quatre dones embarassades sofreix un dels trastorns més habituals de la gestació: les hemorroides. Encara que no es considera una malaltia, aquest problema pot afectar a la qualitat de vida de la dona en estat i dificultar les seves activitats diàries. Per això, els especialistes recomanen combatre-ho amb un tractament conservador. En aquest article es responen a tres preguntes fonamentals sobre les hemorroides en l’embaràs: per què són freqüents, com cal tractar-les i com evitar-les o reduir-les.

Img embarazo estrenim listg
Imatge: photo-deti

Hemorroides, per què són freqüents en l’embaràs?

Les hemorroides no són estranyes. Les pateix el 86% de la població, en un o un altre moment, assenyala l’Associació Espanyola de Gastroenterología. No obstant això, en algunes circumstàncies, com durant l’embaràs , aquesta molesta malaltia apareix amb major freqüència. La Societat Espanyola de Ginecologia i Obstetrícia estima que fins al 25% de les dones en estat poden presentar aquest problema per primera vegada o “sofrir períodes d’agreujament d’hemorroides prèvies”. Algunes recerques suggereixen que la prevalença de les hemorroides és major a mesura que avança la gestació. Així, en el primer trimestre afecta al 11% de les dones, en el segon al 14% i en el tercer al 17%.
El restrenyiment que pateix una de cada tres dones durant la gestació és un dels factors associats a les hemorroides

L’aparició d’aquest problema en l’embaràs es deu en part al fet que el creixement de l’úter augmenta la pressió venosa a la zona i afavoreix el seu sorgiment. D’altra banda, el restrenyiment que pateix una de cada tres dones durant la gestació és un dels factors associats a les hemorroides. Les alteracions hormonals en l’embaràs, la disminució del to muscular del sòl pèlvic i la pressió del cap del nen sobre el recte són algunes de les causes que deriven en aquest trastorn en el trànsit intestinal.

Com tracto les hemorroides durant l’embaràs?

Les hemorroides no es consideren una malaltia greu durant la gestació. “Els seus símptomes en general són lleus i transitoris i inclouen sagnat intermitent per l’anus i dolor”, afirma el cirurgià Cessar Quijano, autor d’una completa revisió sobre aquest tema publicada a la Biblioteca Cochrane. No obstant això, les hemorroides poden afectar a la qualitat de vida de la dona i provocar una “dificultat real per enfrontar-se amb les activitats de la vida diària”.

Els especialistes proposen un tractament conservador per reduir els símptomes. Sobretot, es tracta d’algunes modificacions dietètiques per resoldre el restrenyiment: incrementar la ingesta de líquids i de fibra, així com evitar les espècies, sobretot les picantes, i les begudes alcohòliques.

Les mesures per alleujar o calmar el dolor inclouen els banys amb aigua freda o temperada durant deu minuts, rentar i assecar bé la zona anal després d’anar al bany i, en cas de dolor més intens, consultar amb el metge sobre la conveniència d’utilitzar una pomada local amb antinflamatorios o anestèsics.

Podem evitar les hemorroides durant l’embaràs?

Per prevenir les hemorroides durant l’embaràs la millor opció és prevenir el restrenyiment. Els especialistes aconsellen aquestes cinc pautes.

  • Augmentar la ingesta de líquids. Una mitjana de vuit gots d’aigua o sucs naturals al dia són una mesura preventiva eficaç contra el restrenyiment.
  • Prendre fibra. Entre 25 i 35 grams diaris de fibra resulten suficients per regular el trànsit intestinal. Les fruites fresques, hortalisses, verdures, cereals integrals i fruita seca són alguns dels aliments recomanats per aportar fibra a l’organisme.
  • Fer exercici de forma regular. La vida sedentària no afavoreix el correcte trànsit intestinal, per la qual cosa és aconsellable donar petits passejos diàriament i evitar passar molt temps asseguda o dempeus en el mateix lloc.

  • Establir horaris per anar al bany, bé en aixecar-se o després dels menjars. L’important és estar tranquil·la i relaxada i no retenir.

  • Menjar bé, seguir horaris fixos, ingerir a poc a poc, sense presses i mastegar bé els aliments.

RSS. Sigue informado

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions