Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Bebè

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Parir sense estrès, tècniques per aconseguir-ho

El nerviosisme que genera el part ha de superar-se amb exercicis de relaxació que redueixin la tensió muscular i permetin prendre el control de la situació

Tensió, ansietat i por. Aquestes són algunes de les principals sensacions que acompanyen a l’embarassada quan ha d’enfrontar-se per primera vegada a un part. Si aquestes emocions no es controlen de forma adequada, poden afectar a la percepció del dolor de la gestant i, també, al desenvolupament de l’enllumenament. Per superar l’estat d’estrès, els especialistes recomanen aplicar durant l’enllumenament diferents tècniques de relaxació per reduir la tensió en el part. Però abans és important, com es recorda en aquest reportatge, aprendre a tranquil·litzar-se per prendre el control de la situació i conèixer quatre tècniques de relaxació eficaces per aconseguir-ho.

Imatge: serf

Relaxació per reduir la tensió en el part

El part és un dels moments que més estrès provoca en una embarassa

El moment del part és, sens dubte, una de les situacions que provoca major estrès i nerviosisme en les gestants, sobretot en les mares primerizas, que s’enfronten a un escenari per complet desconegut. Per poder superar aquest tràngol amb autocontrol i equilibri mental i poder, així mateix, contribuir al bon desenvolupament del part, és necessari que la dona aconsegueixi aconseguir un estat de relaxació.

En aquest sentit, la Societat Espanyola de Ginecologia i Obstetrícia (SEGO) afirma que el coneixement d’algunes tècniques de relaxació és important, tant durant l’embaràs com al moment del part. Segons aquest organisme, aquests mètodes ajuden a l’embarassada a controlar de la manera més adequada el part, perquè li permeten reduir les molèsties, el nerviosisme, la tensió, el cansament i l’angoixa que precedeixen, en general, a l’enllumenament.

Aprendre a tranquil·litzar-se per prendre el control de la situació

Els cursos de preparació al part incorporen tècniques de relaxació per a la gestant
La majoria dels cursos de preparació al part, o educació maternal, inclouen les tècniques de relaxació dins dels continguts fonamentals de la seva part pràctica, juntament amb els exercicis de respiració que també solen incorporar aquest tipus d’ensenyaments preparatoris.

En aquestes sessions, és habitual practicar amb els exercicis de relaxació progressiva de Jacobson. Durant aquestes classes, el preparador ensenya a l’embarassada a identificar i contreure els diferents grups musculars del seu cos per, a continuació, mostrar-li les diferents formes en les quals pot aconseguir relaxar-los.

La idea és que la gestant prengui consciència de les diferents sensacions que es produeixen durant els exercicis de contracció i relaxació perquè, després en el part, pugui reconèixer-les i aplicar el sistema més adequat que li ajudi a dominar-les.

Per aconseguir-ho, és aconsellable que la pràctica que es duu a terme en els cursos de preparació al part es complementi amb l’entrenament a casa, durant els mesos previs a l’enllumenament.

Quatre tècniques de relaxació eficaces

  • Entrenament autógeno de Schultz: aquest mètode d’autorrelajación s’empra, sobretot, per mitigar el dolor durant el part. Es basa en la concentració psíquica i mental, així com en l’autohipnosis, per tractar de modificar algunes sensacions físiques. Treballa les percepcions de pesadez i calor, la confiança i la respiració.

  • Relaxació amb tacte: requereix de la col·laboració de la parella o una altra persona, que s’encarregui de col·locar les seves mans sobre els diferents grups musculars i de realitzar un petit massatge sobre ells, perquè la gestant els relaxi per contacte.

    La confiança en la parella és important per realitzar alguns dels exercicis de relaxació
    És important que hi hagi una bona comunicació entre l’embarassada i l’encarregat de palpar, per indicar-li les parts del cos en les quals necessita un major contacte o pressió, així com per comunicar si sent algun dolor o incomoditat en alguna zona específica.

  • Aromaterapia: el poder relaxant d’algunes essències, com l’espígol, la melisa o la rosa, poden resultar d’utilitat per relaxar a l’embarassada durant el part.

    Aquestes aromes es poden impregnar en un mocador, o realitzar petits massatges amb ells sobre el cos de l’embarassada, perquè pugui respirar-los bé i ajudar a la dona a alliberar endorfinas, que col·laboren en la mitigació del dolor.

  • Sofrología: l’objectiu d’aquesta tècnica de relaxació és proporcionar a la mare confiança i seguretat per afrontar l’enllumenament en positiu. Consisteix a dur a terme diferents exercicis de relaxació i respiratoris, que afavoreixin la disminució del dolor i la prepararación per a l’enllumenament, en harmonia i sense tensions.

RSS. Sigue informado

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions