Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Bebè

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Per què és tan important beure aigua durant l’embaràs?

Durant la gestació és fonamental seguir una bona alimentació, mantenir-se activa i cuidar la hidratació, tant per la pròpia salut com per la del bebè

embarazo

L’embaràs és un dels períodes de la vida en els quals una dona ha de cuidar-se més. Seguir una dieta variada i equilibrada, realitzar exercici físic moderat diàriament i mantenir una hidratació adequada són els requisits imprescindibles per gaudir de la dolça espera d’una manera saludable. Però sabies que durant aquest període s’incrementen les necessitats d’ingesta d’aigua? Descobreix-les en aquest article.

Varis són els factors que provoquen que l’organisme d’una dona demandi una major quantitat d’aigua durant el període de gestació. Segons explica Jesús Román, secretari del Comitè Científic de l’Institut de Recerca Aigua i Salut (IIAS),”durant l’embaràs, la formació del líquid amniòtic i el creixement del fetus demanden una major quantitat d’aigua en l’organisme de la dona. Per això, perquè aquests dos processos puguin dur-se a terme, és essencial que la dona embarassada incrementi la seva hidratació en, almenys 300 mil·lilitres diaris, de tal manera que en finalitzar el dia hagi ingerit uns 2,3 litres d’aigua”.

Així mateix, en aquest temps “és molt comú la retenció de líquids, per la qual cosa beure aigua és totalment necessari per facilitar la seva eliminació, i evitar així els peus o turmells inflats, també tan comuns en aquest període”, afegeix Román.

I és que, entre els símptomes més comuns que tenen lloc en aquesta època, destaquen “els peus inflats, la retenció de líquids, especialment durant els últims mesos de gestació, i el cansament”, relata Susana Santos, embarassada del seu segon fill, qui destaca que “a tot això se li afegeix en els últims mesos que dorms molt poc, en estar ja incòmoda pel pes del bebè, i que sues a l’excés durant tot el dia i, especialment, a la nit. Hi ha dies que m’aixeco xopada de suor”.

Per aquesta raó, entre unes altres, la hidratació resulta fonamental. Durant l’embaràs és clau evitar una possible deshidratació, una patologia que, segons destaca l’Institut de Recerca Aigua i Salut, pot afectar al correcte desenvolupament del cervell del fetus.

Símptomes de deshidratació en l’embaràs


Imatge: Rudy and Peter Skitterians

Un 3-4 % de deshidratació pot produir decaïment, abatiment, cansament i, fins i tot, sota estat d’ànim

A més de símptomes com a marejos, fatiga o lleus fallades en la memòria, típics de la deshidratació, “beure poca aigua, encara que pugui semblar curiós, pot afectar a l’estat d’ànim. De fet, un dels símptomes de l’ansietat és que sentim la boca especialment seca. Per això, beure aigua a petits xarrups redueix aquesta sensació tan incòmoda de boca seca i sigueu”, apunta Silvia Àlaba, psicòloga i experta en hidratació de l’Institut de Recerca Aigua i Salut (IIAS). La psicòloga també assenyala que “en els casos en els quals la deshidratació és del 3-4 %, la sensació ja és de decaïment, abatiment, cansament i, fins i tot, de baix estat d’ànim“.

Per això, és imprescindible evitar aquesta patologia mitjançant la ingesta de petits xarrups d’aigua, distribuïts al llarg del dia, fins a completar la quantitat de 2,3 litres, acompanyats d’una dieta variada i equilibrada i la pràctica de 20-30 minuts diaris d’exercici físic moderat (passejos, natació, pilates…) i gaudir així d’un embaràs totalment saludable.

Trucs per estar hidratada en l’embaràs

Per evitar possibles problemes de salut, tant de la futura mamà com del seu fill, l’IIAS recomana posar en pràctica els següents trucs:

  • Beure un got d’aigua en aixecar-se, per recuperar l’equilibri hídric de l’aigua eliminada durant la nit a través de la suor, orina, saliva, etc.
  • Al llarg del dia, repartir la ingesta d’aigua, de tal manera que es begui un o dos gots d’aigua al llarg del matí, un altre got durant els menjars, un o dos gots durant la tarda i un altre abans d’anar-se al llit.
  • A la nit, per fer front a les pèrdues d’aigua a través de la suor i mantenir l’equilibri hídric durant les hores de somni, també es recomana deixar una ampolleta d’aigua mineral en la tauleta de nit, per així poder hidratar-se en el temps de descans nocturn.
  • Portar aigua en la bossa, o tenir-la a l’abast, per així poder hidratar-nos a qualsevol moment i lloc d’una forma còmoda i senzilla. Avui existeixen envasos de diferents formats i grandàries ergonòmiques que faciliten una hidratació natural, saludable i de qualitat a qualsevol moment i lloc.

Si estàs esperant un bebè, a l’hora d’hidratar-te, no tinguis dubtes: tria l’opció més sana i natural.

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions