Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Bebè

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Preparació al part amb ioga

La pràctica del ioga durant l'embaràs aporta nombrosos beneficis a les dones gestants al moment del part

Relaxació, concentració, equilibri, flexibilitat i serenitat són alguns dels principals beneficis que reporta a la dona la pràctica del ioga durant l’embaràs. Aquesta disciplina mil·lenària, a més de preparar el cos i la ment de la gestant per sobrellevar millor els canvis físics i psíquics que experimenta durant aquesta etapa, li ajuda a afrontar el part amb una bona preparació.

Imatge: lululemon athletica

Els cursos de preparació al part s’han diversificat en els últims anys i, avui dia, ofereixen a les dones embarassades diferents metodologies per afrontar el moment de l’enllumenament en òptimes condicions. Una de les més esteses és la que basa la seva part pràctica en una disciplina mil·lenària: el ioga.

L’objectiu principal d’aquesta metodologia és que la dona incrementi el seu benestar físic i mental, tant durant l’etapa de l’embaràs, com al moment del part. Per aconseguir-ho, la gestant pot començar a practicar ioga des del primer dia de l’embaràs, però sempre ha de seguir els consells i recomanacions dels especialistes en ioga per embarassades, que són els qui poden indicar les postures i exercicis d’aquesta tècnica que més s’adecuan a l’estat de gestació i que no representen cap risc ni per a la mare ni per al bebè.

Beneficis del ioga per a la ment

La pràctica del ioga durant l’embaràs és beneficiosa per a totes les etapes de la gestació, però també per al moment del part i per a la recuperació durant el puerperi. Janet Balaskas, autora del manual ‘Ioga, embaràs i naixement’, afirma que aquesta disciplina “proporciona a la dona embarassada la capacitat d’adaptar-se als canvis interns i externs d’aquesta etapa amb extraordinària flexibilitat”.

Entre els principals beneficis psíquics que aporta el ioga, Balaskas ressalta que ajuda a la dona “a concentrar-se en l’embaràs d’una forma més profunda”. L’especialista assenyala així mateix que “ajuda a l’equilibri corporal i aporta una magnifica preparació per al moment del part, ja que durant tot l’embaràs es conrea progressivament una forma efectiva de relaxar-se”.

Preparació per al part

Els especialistes assenyalen que practicar el ioga durant l’embaràs no garanteix un part curt i sense dolor, però sí ajuda a la dona a estar preparada para quan arribi el moment:

  • L’entrenament amb ioga li ajuda a adquirir habilitat per relaxar-se entre les contraccions i a canalitzar i controlar la respiració durant el part.
  • Durant l’embaràs es practiquen postures d’obertura i relaxació de la regió pelviana, molt semblades a les quals es treballen en el part, que ajuden a ampliar el diàmetre de la pelvis i afavoreixen que el bebè es col·loqui de forma adequada.

Beneficis del ioga per al cos

La pràctica de ioga com a exercici prenatal i de preparació al part és una bona manera de mantenir-se en forma durant l’embaràs. Stella Lanantuoni assenyala en la seva obra ‘Ioga per a tota la vida’ alguns dels principals beneficis físics que proporciona el ioga per al cos de l’embarassada:

  • Enforteix tots els músculs del cos, especialment els de el sòl pèlvic, que són el suport de l’úter.
  • Millora l’elasticitat i el control dels músculs vaginals i pèlvics, que són fonamentals per al part.
  • Aporta major flexibilitat a la zona abdominal, prevé la flacidez i les estries i ajuda al fet que el to normal es recuperi després amb major facilitat.
  • Permet que s’enforteixin les cames perquè suportin millor l’increment de pes durant l’embaràs.
  • En realitzar les postures i acompanyar-les d’una respiració conscient i relaxada, s’activa la circulació i s’aconsegueix una major oxigenación de la sang.

Practicar ioga: set precaucions que s'han de prendre

Perquè la pràctica del ioga resulti beneficiosa i no provoqui cap dany ni perjudici en el cos de l’embarassada és necessari prendre determinades precaucions durant la seva execució. Stella Lanantuoni formula les següents recomanacions:

  1. Evitar les postures invertides, fatigoses o d’equilibri, tret que aquestes últimes es realitzin contra la paret.
  2. En les postures assegudes amb les cames estirades, deixar-les sempre separades una mica més que l’ample del maluc.
  3. Les torsions mai han de ser forçades o realitzades sense l’alineació correcta de la columna vertebral.
  4. No estimular la part baixa de la columna fins al cap del cinquè mes.
  5. Fins al quart mes poden realitzar-se abdominals en forma molt suau, però a partir del sisè mes ja no cal treballar aquesta zona.
  6. En les últimes setmanes, s’han de practicar poques postures dempeus per evitar el cansament i el mareig.
  7. Si no es té suficient pràctica anterior a l’embaràs, no és convenient realitzar postures d’equilibri per evitar caigudes accidentals.

RSS. Sigue informado

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions