Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Bebè

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Set claus per millorar la dieta durant la lactància

Reduir els greixos, augmentar la ingesta de fibres i menjar de tot sense passar-se són claus per cuidar la salut

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dijous, 20 de Octubre de 2011
img_carne verduras 1

Durant la lactància, la mare ha de cuidar especialment la seva alimentació, no tant pel bebè com per ella mateixa, doncs en contra del que de vegades es creu, només en casos molt extrems (desnutrició, dietes zen o vegetarianes estrictes) la seva llet pot mancar d’alguna vitamina o àcid gras essencial.

Benestar per a la mare i el nen

1. L’alimentació de la mare amb prou feines influeix en la qualitat de la llet. Per tant, no és veritat que per produir llet calgui prendre llet. Una dieta sana, a força de verdures, fruites, cereals i proteïnes, és tot el que necessita per nodrir-se adequadament i produir la llet que el seu fill necessita. Si a més pren llet o derivats, s’assegurarà una bona provisió de calci, que li convé, però que també pot obtenir, en menor quantitat, de vegetals de color verd, fruita seca, sardines i pescaditos que es puguin menjar amb espines.

2. Les necessitats calòriques que requereix una mare que dona el pit són inferiors al que es calcula teòricament, probablement perquè les maneja de forma més eficient. Vigilant la qualitat i l’equilibri, la millor guia respecte a la quantitat és l’apetit. Per això, respecte a una dieta normal ja equilibrada que inclogui diàriament aliments dels grups bàsics, la mare no haurà de fer més variació que augmentar les racions d’acord amb el seu apetit i menjar de tot sense abusar de res.

3. Tampoc cal que la mare s’esforci bevent més aigua del que la pròpia sigueu li indica; encara que és cert que algunes persones semblen oblidar aquesta necessitat, per la qual cosa, lactando o no, si s’observa que l’orina es fa més forta i escassa, convé prendre més líquids. Però en realitat, s’ha demostrat que ni l’augment ni la disminució en la presa de líquids repercuteixen en la quantitat de llet que es produeix.

4. La verdura, la fruita (sobretot la seva pell) i els cereals integrals són rics en fibra, que prevé el restrenyiment.

5. Els greixos que es consumeixen són una de les poques coses que es traslladen gairebé directament a la llet materna. En conseqüència, és millor consumir menys grasses de carns, i més vegetals i de peix.

6. El greix que s’acumula en els malucs i les cuixes durant l’embaràs és una reserva destinada a subministrar energia per a la lactància i, lògicament, es fon més ràpid en les mares que donen de mamar. D’altra banda, la salut es ressentirà si intenta perdre pes mentre està criant al pit, particularment durant els primers mesos.

7. Pot ser que el tocólogo recomani algun preparat de vitamines (especialment de ferro) que, per descomptat, no afectaran al bebè.

RSS. Sigue informado

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions