Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Bebè

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Un embaràs més feliç… amb exercici físic!

L'activitat física moderada contribueix a reduir la depressió, l'ansietat i la fatiga en les dones embarassades

L’activitat física moderada té molts beneficis per a les embarassades, ja que millora la seva salut tant corporal com a mental. I un estudi recent ha vingut a corroborar-ho. En concret, ha comprovat l’associació entre la realització d’exercicis durant la gestació i una millorança en l’humor de la dona, així com una reducció del típic cansament que se sent en aquesta etapa. A continuació s’expliquen les relacions entre l’exercici i l’estat d’ànim de les embarassades, com l’activitat permet combatre problemes com la depressió i altres beneficis de mantenir-se actives.

Img embarazos felices art
Imatge: Javiera d’Aguirre

Un embaràs feliç amb exercici físic

La realització d’exercici físic durant l’embaràs és beneficiosa per a la dona per múltiples motius. Entre els més importants es poden esmentar la reducció d’algunes de les molèsties pròpies d’aquest període, la seva contribució en la preparació per al part i també per a una millor i més ràpida recuperació física de la mare després del part.
Els nivells de depressió i fatiga són més alts durant l’embaràs que després del part

D’altra banda, també l’activitat física millora l’estat d’ànim i ajuda a tenir un bon estat de salut mental. Un estudi recent ha subratllat que aquests efectes positius de l’exercici també es produeixen durant la gestació: els científics han trobat una associació entre les activitats físiques i una millora en l’estat d’ànim de les embarassades, així com una reducció del seu cansament.

La recerca ha estat realitzada per experts de la Universitat d’Ontario Occidental (Canadà) i els seus resultats s’han publicat en la revista especialitzada Psychology & Health. L’estudi es va basar en l’anàlisi de l’estat físic i anímic d’un grup de dones gestants que van participar en un programa d’exercicis específics durant quatre setmanes.

Activitat contra el cansament de l’embaràs

Els beneficis de l’activitat física aconsegueixen no solament a l’embarassada, sinó també al bebè en gestació

Abans de seguir convé recordar que durant l’embaràs no és aconsellable la realització d’esports extrems ni, en molts casos (o a partir de cert moment de la gestació), tampoc activitats com muntar amb bicicleta. Al contrari, es recomana exercici moderat (passejos, etc.), i millor si és supervisat pel metge o matrona que controlen la gestació. En la seva ‘Guia per a la prevenció de defectes congènits‘, el Ministeri de Sanitat aconsella la realització d’activitat física durant l’embaràs. Entre tals suggeriments es troben la pràctica de ioga , natació, exercicis per enfortir les zones pèlvica i lumbar (com els anomenats exercicis de Kegel) i les caminades, i inclou, a més, exercicis de respiració i relaxació per al part.

Els especialistes canadencs van concloure en el seu estudi que “amb prou feines quatre setmanes d’exercicis s’associen amb una reducció dels estats de mal humor i d’ansietat en dones embarassades sanes” que abans no realitzaven activitat física. “Des d’una perspectiva de la salut psicològica, aquestes troballes posen en relleu la importància de continuar amb la promoció dels exercicis durant la gestació”, afegeixen els investigadors.

Encara que és més comú parlar de la depressió posparto i altres problemes posteriors al naixement del bebè, els nivells de depressió, ansietat i fatiga són fins i tot més alts durant l’embaràs. Això pot ocasionar una sèrie de conseqüències negatives, que van des d’un guany insuficient de pes, nens molt petits o parts prematurs.

Embarassades: altres beneficis de mantenir-se actives

Img hipnoparto moda partos tendencias kate middleton bebes art
Imatge: lululemon athletica

Si es parla d’un embaràs més feliç, no poden obviar-se qüestions relacionades amb la salut del bebè en camí. Saber que el seu desenvolupament serà millor forma part d’aquesta felicitat. En tal sentit es poden considerar els resultats d’un estudi publicat a Canadà en 2012 per científics de la Universitat de Mont-real i de l’Hospital Infantil Sainte-Justine. Aquests experts van concloure que l’activitat física de la mare durant la gestació afavoreix un major desenvolupament del cervell del nen. Entre 8 i 12 dies després de néixer, la resposta cerebral dels petits les mares dels quals havien fet exercici era “molt més madura” que la dels fills de mares menys actives, segons la recerca.

Fins i tot nivells més baixos d’activitat física proporcionen beneficis. Els passejos estan a l’abast de gairebé qualsevol persona, entre elles gairebé totes les embarassades. Caminar a pas tranquil ha demostrat ser un factor clau per a la lluita contra la depressió -segons científics de la Universitat de Stirling (Escòcia)-, sobretot si s’efectua en entorns naturals i en companyia d’altres persones.

RSS. Sigue informado

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions