Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Salut i psicologia > Prevenció

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

12 petits gestos per a una vida sana

Incorporar hàbits saludables, mes a mes, és una manera molt senzilla de cuidar-se, sentir-se millor i reduir la probabilitat de sofrir malalties

Amb el començament de l’any és costum plantejar-se bons propòsits. Alguns hauran pensat a reprendre aquell curs que mai van acabar, uns altres a cridar a aquesta persona que fa temps que no veuen o, per fi, a dur a terme aquest arreglillo a casa que sempre es queda pendent. I fer alguna cosa per la salut? Sí? A continuació es proposen 12 reptes per a una vida sana, però no per fer-los tots de cop, sinó que millor a poc a poc, mes a mes i amb prou feines gairebé sense adonar-se.

Objectiu: salut. Posi's a això!

Pot prendre les regnes de la seva salut de forma senzilla, sense grans esforços, adquirint uns hàbits de vida que inclourà en el seu moment a dia gairebé sense adonar-se. Té un any per davant. Està comprovat que una dieta saludable, realitzar exercici i descansar les hores adequades són pilars importants per mantenir una vida sana i activa. I no és difícil, de debò. Fer alguna cosa per la pròpia salut es limita a alguns canvis en les rutines diàries que qualsevol persona pot abordar.

  • Fer una mica d'exercici físic.
  • Alimentar-se de forma adequada.
  • No fumar.
  • Protegir-se del sol (sempre).
  • Moderar el consum d'alcohol.

I, com no, dormir almenys set o vuit hores diàriament, perquè el cos descansi del desgast produït durant la jornada i eviti la fatiga, tant física com a mental.

Què aconseguirà amb aquests gestos

  • Prevenir el 40% dels càncers.
  • Respirar millor.
  • Sentir-se més àgil.
  • Estar més saludable.
  • Sentir-se bé!

Creu el seu propi calendari de salut. Incorpori un hàbit diari cada mes i ja veurà els resultats. Al desembre parlem!

Imatge: AECC

Li proposem unes senzilles rutines perquè decideixi en quin mes desitja incorporar cadascuna d'elles. Recordi repetir-les cada dia. Després de 30 repeticions, una conducta es converteix en un hàbit.

Descarregui's aquest check list per fer el seguiment:

  • Gener. Inclogui cada dia una peça de fruita en el desdejuni i en el sopar.
  • Febrer. A més, incorpori una guarnició de verdura en el menjar o en el sopar.
  • Març. Prengui també una fruita per al berenar.
  • Abril. I aquest tentempié mañanero? Prengui una altra frutita més. Ja tenim cinc! Mantingui-ho.
  • Maig. A més, deixi d'agafar l'ascensor. Qualsevol: el de casa, el del treball, el del metre... A pujar escales!
  • Juny. Obren les piscines? A nedar! Dese un capbussó i aprofiti per fer uns llargs.
  • Julio. Cada matí, després de rentar-se la cara, apliqui's un protector solar amb el major factor possible. Tots els dies.
  • Agost. Substitueixi els refrescs i les begudes ensucrades industrials per sucs de fruita, granissats, batuts... És agost! Hidrati's sense deixar d'ingerir fruita.
  • Setembre. Camini cada dia 30 minuts. Com? Baixi de l'autobús una parada abans de la seva destinació, surti a fer una passejada havent sopat, vagi al treball caminant (quina sort té si pugues!)...
  • Octubre. Ha perdut algun bon hàbit pel camí? Recuperi-ho.
  • Novembre. Cada dia, abans de dutxar-se, faci un cop d'ull al mirall. Repassi la seva pell per si hi ha una piga nova o per si algun ha canviat. Si és així, ensenyi-li-ho al metge.
  • Desembre. Begui aigua. Un vasito de tant en tant. I si substitueix algun refresc ensucrat per un refrescant i saludable got d'aigua, molt millor!

Millorar la salut i l'alimentació, una estratègia mundial

La millora de la dieta i la promoció de l'activitat física representen una oportunitat única per elaborar i aplicar una estratègia eficaç que redueixi de forma substancial la mortalitat i la càrrega de morbiditat mundials. Per això, l'Organització Mundial de la Salut (OMS) va adoptar al maig de 2004 la" Estratègia mundial sobre règim alimentari, activitat física i salut".

Aquesta estratègia mundial té quatre objectius principals:

  • Reduir els factors de risc de malalties cròniques associats a les dietes malsanas i a la inactivitat física a través de mesures de salut pública.
  • Incrementar la conscienciació i els coneixements sobre la influència de la dieta i de l'activitat física en la salut, així com dels efectes positius de les intervencions preventives.
  • Establir, enfortir i aplicar polítiques i plans d'acció mundials, regionals i nacionals per millorar les dietes i augmentar l'activitat física que siguin sostenibles i integrals i comptin amb la participació activa de tots els sectors.
  • Seguir d'a prop les dades científiques i fomentar la recerca sobre la dieta i l'activitat física.

Responsabilitats dels actors. Per canviar els hàbits alimentaris i d'activitat física seran necessaris els esforços combinats de moltes parts interessades, públiques i privades, durant diversos decennis. Es necessita la combinació d'accions racionals i eficaces a nivell mundial, regional, nacional i local, així com un atent seguiment i avaluació de les seves repercussions.

RSS. Sigue informado

Quan publiques un comentari acceptes la Llei orgànica de protecció de dades (LOPD)

AECC

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions