Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Salut i psicologia

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Adverteixen sobre la influència de la calor en els trastorns del somni

L'estiu es converteix en condicionant de l'insomni agut i del crònic

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dimarts, 06deAgostde2002

Dormir
Especialistes d’Hospitals Universitaris Verge de la Rosada de Sevilla van advertir ahir que els efectes de la calor de les nits estiuenques poden ocasionar trastorns en el somni de nens i adults, especialment en les persones que pateixen insomni, aproximadament el 10% de la població.

Segons els experts, l’estiu es converteix en condicionant dels dos casos d’insomni que es contemplen: agut i crònic. El primer és circumstancial, ja que apareix quan es travessen situacions crítiques en la vida d’una persona -com la mort d’un familiar, crisis emocionals, etc.-, i desapareix una vegada superat el trauma.

L’insomni crònic, per la seva banda, és una patologia que es desenvolupa per diferents factors, siguin psicològics, mals hàbits, treball per torns, etc.

Recomanacions

La neurofisióloga d’Hospitals Universitaris Verge del Rocío, Georgina Botebol, recomana, tant per a insomnes com per a persones sanes que detectin dificultats per dormir bé en les nits d’estiu, establir un horari regular de somni, fins i tot en caps de setmana, i dormir prou com per sentir-se satisfets als matins (una mitjana de 7 a 9 hores diàries).

Així mateix, aconsella sopar regularment a les mateixes hores i de forma lleugera, no consumir ni alcohol ni cafeïna abans de ficar-se al llit, fer exercici amb freqüència, encara que no 2 o 3 hores abans d’anar-se a dormir i suspendre les activitats de la llar o el treball abans de ficar-se en el llit, reemplaçant-les per la lectura o la música en el saló.

Botebol també recomana fugir d’interferències exteriors -com el soroll- utilitzar matalàs i coixí apropiats -ni massa duros, ni excessivament tous- i intentar no dormir migdiades que superin els 40 o 45 minuts.

Etiquetes:

calor somni trastorns

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions