Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Salut i psicologia > Prevenció

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Caminar, més cardiosaludable que córrer?

Caminar i córrer són exercicis beneficiosos per a la salut, però no en la mateixa mesura, com mostren dades científiques

img_caminar o correr corazon hd

Tant córrer com caminar són activitats saludables que cuiden del cor. Però encara que ambdues proporcionen beneficis a l’organisme, caminar compta amb alguns avantatges més: entre elles, menor risc de lesions, menys desgast i més aspectes positius a nivell cardiovascular. Són les virtuts de l’anomenat power walking o caminar a pas lleuger, un esport cada vegada amb més adeptes que els cardiòlegs recomanen perquè redueix factors de risc considerats clau, com es detalla a continuació.

Img caminar o correr corazon 01
Imatge: yekophotostudio

Beneficis cardiovasculars de caminar i córrer

“Caminar ajuda a reduir els principals factors de risc cardiovascular, com són l’obesitat, la hipertensió i la diabetis”, explica el doctor Carlos Macaya, president de la Fundació Espanyola del Cor (FEC). “A més, s’ha demostrat que també contribueix a un augment del to muscular i ens ajuda a controlar l’estrès emocional“, afegeix.

Tots aquests beneficis són comuns als quals es poden obtenir amb el running, però, segons els cardiòlegs, caminant a un determinat ritme es potencien més. I les recerques ho han ratificat amb nombres. Segons un estudi publicat en la revesteixi Arterioesclerosi, Thrombosis and Vascular Biology, quan es gasta la mateixa energia caminant que corrent, córrer disminueix el risc d’hipertensió en un 4,2% mentre que caminar ho fa en un 7,2%.

I no és l’únic benefici d’aquesta pràctica sobre la de córrer. També baixa de forma més eficient els nivells de colesterol: mentre que córrer pot suposar una reducció dels nivells de colesterol de fins a un 4,3%, caminant poden baixar fins i tot més, fins a un 7%. A més, en termes generals, caminar redueix el risc de malalties cardíaques en major mesura que córrer: un 9,3% enfront d’un 4,5%, segons el mateix treball científic.

Com caminar per multiplicar els beneficis

Encara que passejar sigui una de les pràctiques més recomanades pels especialistes, aquests adverteixen que per obtenir beneficis cardiovasculars no n’hi ha prou amb caminar de qualsevol manera.

Per començar, la freqüència és fonamental. S’ha de passejar de tres a quatre vegades a la setmana durant uns 45 minuts per poder notar els seus avantatges.

Però també la intensitat és clau. Els beneficis solament s’obtenen si es camina a pas lleuger. Com a referència, s’hauria de caminar a un pas que rondi el 60% de la freqüència cardíaca màxima, la qual cosa equival a un ritme àgil encara que, al mateix temps, còmode, que no exigeix massa esforç.

Quant a la postura, també és important. El cap ha d’estar alçada, mantenint la vista uns 20 metres per davant. I si és possible, l’idoni és que l’esquena romangui recta sense que per això la postura sigui rígida, amb les espatlles relaxades. Els peus han de mantenir-se a la mateixa distància que l’ample de les espatlles.

I, finalment, cal parar esment a la respiració. Aquesta ha de ser fluída. El convenient és respirar rítmicament per oxigenar bé l’organisme.

Caminar: recomanat per a la rehabilitació cardíaca

Passejar a bon ritme ajuda a mantenir en forma el sistema cardiovascular, especialment si es combina aquesta pràctica amb una alimentació saludable. I la recomanació no solament és vàlida per els qui gaudeixen de bona salut i volen prevenir problemes de cor.

A la majoria dels pacients que ja han sofert algun esdeveniment cardíac també se’ls aconsella caminar a pas lleuger. Caminar és part de la seva rehabilitació cardíaca perquè millora la resposta del cor a l’esforç. Això succeeix a causa que augmenta la grandària de les cavitats d’aquest òrgan i, per tant, la quantitat de sang en cada batec, incrementant el transport d’oxigen i substàncies nutritives.

En qualsevol cas, abans de realitzar qualsevol exercici, convé consultar amb el metge per si creu convenient donar alguna pauta.

RSS. Sigue informado

Fundación española del corazón

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions