Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Digues-me quina edat tens i et diré quantes hores necessites dormir

Tant dormir poc com a molt temps perjudica la salut. Coneix el rang d'hores que necessita el teu cos per a aconseguir un bon descans depenent de l'edat
Per Ramiro Varea Latorre 17 de febrer de 2021
dormir sueno descanso
Imagen: C Technical

Dormir poc té els seus efectes en la salut. I no són bons. Però també descansar en excés la perjudica. Dormir de més pot incidir de manera negativa en l’estat d’ànim, augmenta el risc de desenvolupar diabetis, obesitat i malalties coronàries i altera la concentració. Per això és important saber quantes hores necessita el cos per a descansar bé. Tot dependrà de l’edat, i de seguir certs consells, com els que recollim a continuació de la mà de la Societat Espanyola del Somni (SES).

Quantes hores cal dormir segons l’edat

Totes aquestes forquetes són orientatives, unes pautes i recomanacions establertes pels especialistes de la National Sleep Foundation (els EUA). El que sí resulta indispensable és que existeixi regularitat en els hàbits del somni, tant en nens com adults, per a no trencar el cicle circadiari.

?? Nounat: de 14 a 17 hores al dia.

  • És acceptable entre 11 i 13 hores.
  • No s’aconsella més de 18 hores.

?? Bebès  (4-11 mesos): entre 12 i 15 hores.

  • Acceptable entre 11 i 13 hores.
  • Mai més de 16 o 18 hores.

?? Nens petits (1 i 2 anys): entre 11 i 14 hores.

  • No és recomanable que dormin menys de 9 hores i més de 15 o 16.

?? Nens en edat preescolar (3-5 anys): entre 10 i 13 hores.

  • No és aconsellable menys de 7 i més de 12 hores.

?? Nens en edat escolar (6-13 anys): entre 9 i 11 hores.

?? Adolescents (14-17 anys): entre 7 i 9 hores.

  • No més de 10 hores.

?? Adults joves (18 a 25 anys): entre 7 i 9 hores.

  • No menys de 6 ni més de 10-11.

?? Adults (26-64 anys): entre 7 i 9 hores.

  • No més de 10 hores.

?? Adults majors de 65 anys: entre 7 i 8 hores.

  • No més de 9 hores.

Deu consells per a dormir bé

cansancio consejos para dormir mejorImatge: Sam Williams

  • 1. Establir un horari regular de somni.
  • 2. Les migdiades diürnes han de durar un màxim de 45 minuts en els adults.
  • 3. No ingerir alcohol ni fumar abans d’anar-se al llit.
  • 4. Evitar el consum de cafeïna, te, xocolata o begudes energètiques, almenys sis hores abans de dormir.
  • 5. Fugir dels sopars pesats o picants.
  • 6. Practicar exercici amb regularitat, però mai immediatament abans de ficar-se al llit.
  • 7. Utilitzar roba de llit còmoda.
  • 8. Mantenir l’habitació ben ventilada i amb un nivell de temperatura agradable.
  • 9. Durant la nit, eliminar del dormitori qualsevol soroll i llum.
  • 10. Reservar l’habitació per a dormir, no utilitzar-lo per a treballar.