Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Salut i psicologia

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

El 10% de la població espanyola pateix insomni de manera crònica

La utilització de certs medicaments pot produir aquest estat

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Diumenge, 05deGenerde2003

S’estima que prop del 10% de la població espanyola pateix insomni amb caràcter crònic, i gairebé el 50% ho sofreix en algun moment de la seva vida, segons l’últim informe tècnic del Consell General de Col·legis Oficials de Farmacèutics. Les causes que originen l’insomni, segons aquest informe, poden ser fisiològiques, psicològiques, psiquiàtriques, i també pot ser provocat per l’ús de medicaments.

L’insomni representa l’alteració del somni més comú i un dels símptomes més freqüents que afecten la societat, per davant del dolor.

Entre les causes fisiològiques es troben els ambients desagradables que dificulten el somni, o els canvis en els hàbits d’aquest. Les causes psicològiques com l’estrès i els assumptes personals indueixen també a l’aparició d’insomni. Els motius psiquiàtrics engloben a la depressió, l’ansietat o l’anorèxia nerviosa. La utilització de certs medicaments és causa comuna de patir insomni, tal és el cas dels estimulants nerviosos, els antidepressius o els corticoides.

L’informe reflecteix que existeixen diferents tipus d’insomni. Cadascun d’ells requereix un tractament diferent. Abans d’instaurar un tractament és aconsellable prendre una sèrie de mesures. Entre les pautes a seguir es recomana ficar-se al llit i aixecar-se a la mateixa hora i no tirar-se la migdiada, factor que dificulta el somni nocturn.

L’alimentació també ha de ser cuidada; en aquest sentit no és recomanable anar-se al llit amb fam o amb l’estómac ple, ni tampoc consumir certs aliments que poden estimular l’escorça cerebral com són el cafè o el te. L’exercici físic durant el dia pot ser beneficiós per a agafar el son, però si es duu a terme tres hores abans d’adormir-se pot donar lloc a una estimulació nerviosa que ho dificulti. Es deu, per tant, evitar fer esport abans de ficar-se al llit.

Finalment, és recomanable mantenir el mateix horari a l’hora d’anar-se al llit i aixecar-se, la qual cosa acostuma a l’organisme a reaccionar com si fos un acte reflex.

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions