Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Salut i psicologia > Prevenció

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

El costat fosc del sol

Triar el protector solar adequat per al teu tipus de pell, evitar la sobreexposició i portar una alimentació adequada són claus per cuidar la salut dermatológica a l'estiu

img_lado oscuro sol hd

D’acord als diferents estudis realitzats al llarg dels anys, la majoria dels ciutadans reconeix utilitzar fotoprotectores, encara que també reconeixen que no sempre saben triar el més adequat per a la seva pell. Molts no segueixen les recomanacions dels experts. Com afirma la doctora Natalia Ribé, especialista en medicina antiaging, “calempastifar-se mitja hora abans de l’exposició, aplicar com a mínim 2 mg per cm2 de producte i repetir l’operació cada dues hores, després de ficar-se en l’aigua o de practicar exercici o si s’ha suat molt”. Però això no és tot. En aquest article repassem algunes ombres que llança el costum de prendre el sol.

 

Regles d’or per prendre el sol sense riscos

A més d’utilitzar quantitats adequades de protector solar (i de renovar la seva presència en la nostra pell), hi ha altres coses que hem de tenir en compte; entre elles, en l’atracón solar inicial, aquesta sobreexposició a la qual molts ens sotmetem quan per fi comença l’estiu. Sobre aquest tema, Natalia Ribé comenta que “les primeres exposicions directes no han de sobrepassar els 15 minuts. S’ha d’augmentar el temps gradualment i sempre amb un FPS (factor de protecció solar) mínim de 30“.

Una altra regla és saber escollir el moment. “Cal evitar l’exposició entre les 14:00 i les 18:00 hores“, indica l’especialista. És convenient utilitzar ulleres de sol, barrets d’ala ampla i roba de cotó, beure molta aigua (mai alcohol) i descansar sota ombrel·les o a l’ombra d’un arbre, les branques del qual tenen un FPS 15. Això és molt important, ja que la major part de la població (el 95 %) ja ha esgotat el que es coneix com la seva “capital solar”; és a dir, el nombre d’hores d’exposició als rajos ultraviolats que l’organisme pot suportar.

Quin és la millor crema solar per a mi?

La importància del que menges per a la teva pell

La dieta pot ajudar a aconseguir un daurat saludable. Els àcids grassos essencials presents sobretot en el peix blau (salmó, tonyina, sardines…) restauren la barrera cutània i tenen efecte antiinflamatorio. Vitamines? La C dels cítrics, la I de l’oli d’oliva i de l’alvocat i les del grup B ajuden a neutralitzar els radicals lliures i estan presents en albercocs, préssecs, pastanagues i tomàquet. Begudes? Te verd, sucs naturals i el gaspatxo, un còctel de betacarotenos.

Més ajuda? La nutricosmética solar, una píndola que augmenta les defenses de la pell i contribueix a aconseguir un bronzejat més uniforme i sa. Això sí, convé començar amb elles un mes abans de les primeres exposicions.

Per accedir a més continguts, consulta la revista impresa.

RSS. Sigue informado

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions