Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Salut i psicologia > Prevenció

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Entorns cardiosaludables per al Dia Mundial del Cor

Els entorns cardiosaludables podrien reduir les elevades taxes de mortalitat prematura per malaltia cardiovascular, que supera els 17 milions de morts anuals

img_entorno dia corazon hd

Controlar els factors de risc cardiovascular per reduir el nombre de morts que es donen en l’actualitat és un dels objectius del Dia Mundial del Cor, que tindrà lloc el proper 29 de setembre. Per aquesta raó, la Federació Mundial del Cor (World Heart Federation), al costat de la Federació Espanyola del Cor, celebraran aquesta data demanant que tots els ciutadans tinguin l’oportunitat de triar opcions saludables per al seu cor independentment d’on visquin, en quin treballin o com passin els seus moments d’oci.

Img entorno dia corazon
Imatge: maximsamos

Dins de 15 anys, el nombre de morts prematures per malaltia cardiovascular aconseguirà una xifra sense precedents si no potenciem un estil de vida més saludable, adverteixen els especialistes. Segons la Federació Mundial del Cor (World Heart Federation), cada any 23 milions de persones a tot el món perdran la vida de forma prematura per causes relacionades amb la salut cardiovascular, de mantenir-se els entorns i condicions de vida actuals. La bona notícia és que, segons els cardiòlegs, podem canviar tal escenari: aquesta xifra es reduirà de manera considerable, si fomentem entorns més cardiosaludables per a tots.

Quins són els entorns cardiosaludables

Amb aquest objectiu se celebra el proper 29 de setembre el Dia Mundial del Cor, que aquest any vol aconseguir que tots tinguem l’oportunitat de triar opcions saludables. Aconseguiríem reduir el propi risc cardiovascular i el risc de les persones del nostre entorn amb:

  • més espais verds i sengles segures per desplaçar-nos a peu o amb bicicleta.
  • menús saludables a l’escola i el treball.
  • menys presència de tabac, alcohol i menjar ràpid en el nostre entorn.
  • disminuint l’exposició al fum de tabac aliè o a la contaminació de l’aire.

Factors de risc per al cor

La malaltia cardiovascular és la primera causa de mort a tot el món, però alguns dels factors que la provoquen són modificables. D’aquí la insistència dels professionals de la medicina a controlar-los. “Prevenir és essencial”, explica el doctor Leandro Plaza, president de la Federació Espanyola del Cor. “Cal seguir posant l’accent en el control dels factors de risc cardiovascular, entre els quals el sedentarisme i l’obesitat són alguns dels més destacables”, puntualitza. De fet, es calcula que solament la inactivitat física és responsable d’almenys el 5% de les malalties cardiovasculars. A més d’ella i del sobrepès, altres factors de risc cardiovascular modificables són la pressió arterial elevada, el consum de tabac, una dieta poc saludable i la ingesta excessiva d’alcohol.

Què fer per cuidar el teu cor en l’oficina?

Segons la Federació Espanyola del Cor, les següents recomanacions relacionades amb l’activitat laboral poden ajudar-nos a millorar la nostra salut cardiovascular:

  • Per acudir al treball, desplaça’t a peu o amb bicicleta o, si vas amb autobús, baixa’t un parell de parades abans de la teva destinació.
  • Puja les escales de l’oficina a peu i anima als altres al fet que també ho facin.
  • Quan parlis per telèfon, aprofita per posar-te dempeus i moure’t una mica.
  • Cuida la teva alimentació. Exigeix que a les escoles, llocs de treball i hospitals s’ofereixin aliments saludables i assequibles.
  • Redueix l’estrès.
  • Aprofita l’hora de menjar per sortir a l’aire lliure i fer algun exercici suau.
  • Fes pauses regulars al llarg del dia, prova a estirar-te o fes exercici durant cinc minuts a intervals regulars.

Rutines saludables des de nens

Els especialistes asseguren que inculcar en els nens rutines saludables és la millor forma de cuidar el seu cor. Aquestes són algunes de les seves recomanacions pels més petits.

  • L’Organització Mundial de la Salut aconsella que els nens de 5 a 17 anys realitzin, com a mínim, 60 minuts d’exercici físic moderat o vigorós al dia.
  • Augmenta l’activitat física amb els menors: pots anar a peu o amb bicicleta a l’escola.
  • Recorda que no es tracta solament d’activitats esportives: ballar, fer una passejada, les tasques domèstiques…
  • Limita les hores de televisió, ordinador i jocs electrònics a un màxim de dues hores al dia.
  • Participa en campanyes ciutadanes per demanar a les autoritats més espais verds per a l’oci infantil i sengles segures per caminar o caminar amb bicicleta.

Etiquetes:

color Dia Mundial

RSS. Sigue informado

Fundación española del corazón

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions