Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Salut i psicologia > Prevenció

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Estar en forma no costa tant

Realitzar exercici físic és beneficiós per prevenir el càncer, més enllà de l'edat a la qual es comenci a practicar

Ja no fa fred, no dona tanta mandra sortir al carrer, es fa més vida fora de casa… Ja no hi ha excuses per no fer exercici físic. Això sí, ara resulta molt fàcil començar, però després cal continuar tot l’any. I és que la constància és la clau. No importa l’edat que es tingui. Si es fa exercici, sempre es troben beneficis enfront del càncer. A més, es posa baix control el sobrepès, es redueix l’estrès, es millora l’estat d’ànim i s’augmenten les relacions socials. Preparats? A continuació es donen set indicacions per començar a fer exercici, fins i tot per els qui no tenen temps per a això, i s’apunten els beneficis per a la salut que comporta la seva pràctica.

Imatge: AECC

No hi ha excuses per estar en forma

Què es necessita abans de fer exercici? Moltes ganes i poc més. Així i tot, aquestes són set indicacions per començar, i no fer-se mal:

  • 1. En principi no és necessari anar al metge per dir-li que vol fer exercici, tret que tingui algun problema de salut que requereixi seguiment o sigui dona major de 50 anys o home major de 40. També es recomana si porta una llarga temporada d'inactivitat, ja que és important consultar la càrrega d'exercici que pot realitzar.
  • 2. Triï un exercici que s'ajusti a la seva realitat i que pugui dur a terme sense molta complicació. No és necessari que es converteixi en tot un runner. N'hi ha prou amb caminar, fer senderisme, trotar (jogging), muntar amb bicicleta, nedar, ballar, anar a classes col·lectives en gimnàs, màquines d'exercicis aeròbics en gimnàs (cinta rodant, bicicleta estàtica, el·líptica, rem...), fer esports de predomini aeròbic com el tennis, bàsquet, golf...
  • 3. Esculli alguna cosa que li vingui de gust i motivi. No hi ha gens que doni més mandra que haver de fer alguna cosa que no agrada en absolut.
  • 4. Ja ho té? Doncs avanci, però pasito a pasito. Si porta temps sense realitzar exercici, és preferible que ho reprengui de manera gradual.
  • 5. Recordi que els miracles no existeixen i que qualsevol pràctica li suposarà un esforç per petit que sigui, fins i tot, de vegades, cruiximent! Escalfar els músculs abans de l'exercici i fer estiramientos després és la clau per evitar-les.
  • 6. Intenti ser constant, perquè passades les primeres setmanes li resultarà molt més fàcil i plaent.
  • 7. I, per descomptat, combini l'exercici amb una alimentació sana i equilibrada. Imprescindible!

Independentment de l'exercici que es vagi a practicar, és important que almenys es faci durant 30 minuts, cinc dies a la setmana i amb intensitat moderada (és a dir, quan augmenta la sensació de calor i s'inicia una lleugera sudoració, el ritme de la respiració i dels batecs del cor s'augmenten, però encara permet parlar). El missatge pot sonar insistent, però és fonamental que l'exercici formi part de la vida diària, perquè és l'única forma en què podran veure els beneficis.

I si no tinc temps per fer exercici?

Excuses. Segur que pot realitzar una mínima activitat. Aquestes són algunes idees:

  • Si pugues, vagi caminant al treball o camini una part del trajecte si està lluny (baixi dues parades abans de bus o metre, aparqui el cotxe una mica més lluny...).
  • El típic: no agafi l'ascensor, pugi i baixi les escales a peu.
  • Si va caminant pel carrer, faci-ho a pas lleuger.
  • Li agrada ballar? Converteixi la seva casa en una pista de ball. Aprofiti qualsevol ratito per posar música i moure el seu cos.
  • Realitzi exercicis a casa: abdominals, flexions, sentadillas...

Exercici i salut

S'ha observat que, sense tenir en compte l'edat a la qual es comenci a fer exercici físic, s'obté un benefici enfront del càncer. Ningú és massa jove o massa major per mantenir una vida activa i beneficiar-se dels efectes positius de la realització d'una activitat física de forma regular.

Existeix evidència que fer diàriament una activitat física d'intensitat moderada està associat amb una reducció del risc de patir càncer de còlon, mama, úter i pròstata.

L'activitat física també és necessària per mantenir un pes corporal saludable, especialment en el cas de persones que porten una vida sedentària, sent recomanable realitzar una activitat física moderada almenys mitja hora diària.

L'activitat física beneficiosa per a la salut és aquella d'intensitat moderada que s'executa cada dia, o gairebé tots els dies, amb una durada mínima de 30 minuts. S'entén per intensitat física moderada quan augmenta la sensació de calor i s'inicia una lleugera sudoració, el ritme de la respiració i dels batecs de cor s'incrementen, però encara permet parlar.

La durada aconsellada depèn de la intensitat. Si no es pot realitzar una activitat física d'intensitat moderada, poden fer-se 60 minuts d'intensitat suau.

Participi!

Si pensava que ja ho havia vist tot en nostres “participa” està molt equivocat! Aquest mes proposem un repte on, a més de guanyar ritme i energia, es divertirà perdent la vergonya.

Li reptem al fet que amb familiars, amics, majors, petits, nois, noies… preparin el ball de Beyoncé en ‘Single ladies‘, ho gravin i ho pugin a Facebook amb l’hashtag #tusaludesloprimero.

No solament faran exercici, que sempre ve fenomenal, sinó que a més passaran una estona molt divertida. Com a ajuda, deixem alguns enllaços on poder consultar el ball:

RSS. Sigue informado

Quan publiques un comentari acceptes la Llei orgànica de protecció de dades (LOPD)

AECC

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions
Fundació EROSKI

Validacions d’aquesta pàgina

  • : Conformitat amb el Nivell Triple-A, de les Directrius d’accessibilitat per al contingut web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validació del W3C indicant que aquest document és XHTML 1.1 correcte
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validació de feedvalidator.org indicant que els nostres titulars RSS tenen un format correcte