Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Salut i psicologia > Prevenció

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Exercicis en el gimnàs

Sabem utilitzar correctament les màquines dels gimnasos?

La pràctica d’exercici físic de manera continuada no sempre és sinònim de salut. Moltes vegades s’utilitzen malament les màquines, no es respira de manera adequada i el risc a sofrir lesions augmenta. Convé conèixer els límits de cada organisme i les rutines necessàries per a evitar que les sèries i els itineraris de treball en els gimnasos es converteixin en una successió de molèsties. On han de col·locar-se els colzes per a enfortir els bíceps? Es poden estirar totalment els genolls en la màquina de rem? Els monitors i preparadors físics insisteixen en la importància d’informar-se sobre els riscos que suposa fer un exercici determinat sense assessorament previ i a conèixer amb exactitud com hem de col·locar el nostre cos en funció de la postura que resulti més adequada en cada cas.

S'han de treballar els músculs i no els ossos

La pràctica esportiva és una de les recomanacions més habituals per a mantenir un bon to físic. En aquest sentit, les sessions en gimnasos resulten una oferta atractiva seguida per milers de ciutadans que s’afanyen per aplacar el seu excés de calories i per mantenir o recuperar la seva forma. No obstant això, l’exercici en general i en aquests locals en particular, ha de realitzar-se amb les degudes precaucions, ja que la seva execució anòmala pot provocar l’aparició de certes molèsties i lesions. Normalment, aquestes s’originen perquè no s’han seguit una sèrie de cures necessàries abans de realitzar un esforç durant el transcurs de l’exercici mateix o després d’ell. En qualsevol cas, cal recordar que durant l’exercici deuen treballen els músculs i no els ossos Durant l’exercici deuen treballen els músculs i no els ossos. I és que si es realitzen esforços físics de manera inadequada el que sofreix és, en moltes ocasions, l’esquelet.

/imgs/2006/10/gimnasios1.jpg

Per a realitzar els exercicis aeròbics de manera correcta i segura, és important alinear el cos per a facilitar postures adequades i, fins a cert punt, ‘naturals’Per a realitzar els exercicis aeròbics de manera correcta i segura, és important col·locar el cos per a facilitar postures adequades i, fins a cert punt, ‘naturals’. En aquest sentit, el criteri del monitor del gimnàs serà fonamental perquè haurà de dilucidar si l’exercici a realitzar és efectiu i, sobretot, segur. Així ho indica José Antonio Sánchez, coordinador d’activitats del Gimnàs Rodas, a Vitòria. Al seu judici, una pràctica mal executada no aconseguirà l’objectiu per al qual va ser dissenyada. I això pot derivar en l’aparició d’una lesió. Per aquest motiu una postura correcta sigui crucial. Per a això, les seves recomanacions abunden a mantenir el cap i la pelvis en posició neutral i en què els genolls no estiguin sotmeses a una tensió excessiva.

Paginació dins d’aquest contingut


Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions