Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Salut i psicologia > Prevenció

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Exercicis per no perdre la línia en Nadal

Un truc per mantenir a ratlla els quilos de més que amb facilitat es guanyen en Nadal és mantenir-se el més actiu possible

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Divendres, 25 de Desembre de 2015

Nadal és sinònim de reunions familiars, d’excessos a menjar i beure que, si no s’està alerta, acaben passant factura. I és que costa no caure en la temptació davant els plats i els dolços típics d’aquests dies. L’enrenou, tan tradicional en aquestes jornades, ajuda a deposar la pràctica d’activitat física acostumada. Però no tot és anar al centre esportiu. Conscients de la falta de temps, habitual en aquestes dates, la millor recomanació és moure’s el màxim possible aprofitant l’activitat diària. En aquest article s’aporten algunes idees sobre com fer-ho.

Imatge: Maridav

Menjar i beure a l’excés, tan freqüent durant les festes nadalenques, pot implicar un disgust posterior: l’augment de pes. I és que, segons diverses estimacions, els espanyols pugen de mitjana de 500 grams a dos quilos, encara que solament sigui de Nochebuena al dia de Reyes. Amb tant torró, massapans i xocolates, sense oblidar els aperitius ni els plats típics d’aquestes celebracions, és molt complicat resistir la temptació.

Involucrar a tota la família amb iniciatives divertides i de joc ajuda al fet que l’activitat física es converteixi en un costum saludable

El truc per evitar-se els quilos de més està, al costat de ser acurat durant els banquets i compensar amb una dieta més lleugera els dies sense celebracions, en no oblidar l’exercici físic, que ajudarà a cremar les calories de més. Però de vegades, entre tanta compra, preparacions i golafres, el complicat és acudir al gimnàs o seguir els entrenaments com es fa la resta de l’any. Llavors, com fer-ho? La resposta és fàcil: n’hi ha prou amb augmentar el nivell d’activitat i incorporar-la al quefer nadalenc.

En Nadal, mou-te!

Encara que el més recomanable és no abandonar per complet l’activitat física habitual, l’important per reduir els efectes que té en la salut i en la figura és no cedir davant la inactivitat durant aquests dies. Unes pautes senzilles que es poden incorporar amb facilitat a l’activitat diària ajuden a aconseguir aquest objectiu:

  • Estiramientos matutinos. Solament 10 minuts d’estiramientos, amb exercicis de ioga o del mètode Pilates, basten per activar els músculs i evitar perdre l’elasticitat.
  • Aprofitar les tasques de casa. Netejar l’habitatge a fons, passar l’aspirador, escombrar i llevar la pols, a més de pujar i baixar escales per col·locar els adorns nadalencs en el més alt, pintar les parets o rentar el cotxe a mà ajuden a mantenir-se actiu. Però no té per què ser un fastiguejo: fins i tot els més petits poden tirar una mà, cadascun segons la seva capacitat. A més, si se li afegeix una mica de música pot convertir-se en una estona divertida. També el treball de jardineria resulta una bona opció, doncs una forma d’activar-se és llevar males herbes, recollir fulles o cavar, entre unes altres.
  • Passejar al gos tres o quatre vegades al dia, sense oblidar fer-ho havent sopat. I, si hi ha temps, augmentar la distància, que a més de vetllar per la salut, posarà molt contenta a la mascota.
  • Caminar mentre es realitzen les compres nadalenques. Deixar el cotxe en el garatge o aparcat lluny de la zona escollida i anar caminant o baixar-se del transport públic un parell d’estacions abans, a més de ser una picada d’ullet a la salut, s’evita congestió de tràfic, les cues i la molèstia de buscar o pagar aparcament.
  • Optar sempre per les escales. Pujar i baixar escales de casa, del treball, del centre comercial… al final es converteix en una saludable (i barata) rutina que ajuda a mantenir-se en forma.
  • Caminar mentre es truca per telèfon. Treure rendiment a les estones que es conversa pel mòbil per aixecar-se de la cadira o el sofà.
  • Realitzar activitats en família. Aprofitar les vacances dels nens per compartir espai i temps d’oci: portar-los al parc o a la muntanya, a saltar a la corda, fer un partit de futbol o de voleibol, patinar, fer un passeig amb bici, passejar per la ciutat per gaudir de l’ambient nadalenc que inunda els carrers… són solament algunes de les opcions possibles i econòmiques. A més, involucrar a tota la família amb iniciatives divertides i de joc ajuda al fet que aquestes trobades es converteixin en un costum saludable i millora la inclinació entre els seus membres.
  • Ballar, solament o en companyia de la resta de la família o amics, és una elecció, a l’una que divertida, molt saludable, ja que produeix una sensació de satisfacció i alegria.
  • Tertúlies actives. És habitual que els menjars tradicionals d’aquests dies s’allarguin (acompanyat del picoteo de dolços tradicionals). Una bona opció és sortir al carrer i parlar mentre es passeja a l’aire lliure.
  • Canviar la migdiada pel passeig ajuda a activar la circulació, cremar les calories de més i a propiciar un descans nocturn més reparador. Cal tenir en compte que els excessos en menjar i beguda i trasnuitar aquests dies poden passar factura al moment de dormir.
  • Ser actiu en el treball. Per els qui treballen aquests dies, no hi ha excusa possible. Es pot incrementar el nivell d’activitat anant i tornant del treball a peu, fer pauses actives i estiramientos per alliberar la ment i els músculs, pujar i baixar les escales o buscar algun company per passejar després del menjar. És molt bona opció tenir a mà unes sabatilles d’esport per cuidar la salut dels peus.
  • Acabar el dia d’igual manera a com s’ha començat. Deu minuts d’estiramientos suaus, sobretot en els grups musculars on es noti més sobrecàrrega, ajuden a relaxar-se i conciliar abans el somni.

Exercicis que ajuden a estar en forma

Ja ningú dubta de la necessitat de realitzar exercici físic com a mínim 30 minuts al dia i tres vegades a la setmana, adequant-ho a l’edat, estat de salut i condició física. Per a experts com José Miguel del Castillo Molina, llicenciat en Ciències de l’Activitat Física i Esport, hi ha uns exercicis indispensables que ajuden a posar-se en forma sense sortir de casa. Per a això ha de realitzar-se un programa d’exercicis que entreni tots els músculs de l’organisme (esquena, pit, espatlles, abdomen i braços, abdominals, cames, cuixes i glúteos) sense oblidar els estiramientos previs i en finalitzar, ni tampoc l’exercici cardiovascular.

Etiquetas:

exercici Navidad-ca

RSS. Sigue informado

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions