Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Salut i psicologia > Prevenció

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Gimnasos: com ser constant

La meitat de les persones que s'apunten a un gimnàs abandonen abans dels sis mesos

Apuntar-se al gimnàs és fàcil però acudir de manera regular no ho és tant. Així ho reflecteixen les dades: la meitat de les persones que s’apunten a un gimnàs abandonen abans dels sis mesos. Encara que són conscients dels molts beneficis que l’exercici físic els reporta, no aconsegueixen adaptar-se a la rutina d’acudir amb freqüència per diversos motius. Mandra, poca professionalitat del monitor i falta de temps són els més habituals. Motivació i constància són les assignatures pendents que els amos i personal dels gimnasos han de promoure per a aconseguir, més enllà de la captació de clients, la seva permanència en el centre.

Objectius a curt termini

L’estètica i la salut són el motor que empeny a moltes persones cada any als gimnasos, els ‘nous temples’ de la salut. No obstant això, un estudi dels experts en psicologia esportiva, R.Weinberg i D.Gold, afirma que el 50% de les persones que s’acosten a un centre esportiu per primera vegada no aconsegueixen prolongar aquesta benintencionada decisió més enllà dels sis mesos, encara que totes elles arriben amb els seus millors propòsits.

Les raons que provoquen aquesta falta de constància són diverses i de diversa naturalesa. “El que una persona espera de l’esport pot no coincidir amb la realitat d’acudir a un gimnàs, fer una taula determinada, córrer etc..”, assegura Ainara Duke, professora d’Entrenament Psicològic en l’Institut Basc d’Educació Física.

Els primers esforços es veuen recompensats ràpidament en forma de major to físic; els primers quilos es perden amb facilitat però el problema sorgeix més tard perquè el cos triga més temps a mostrar aquests resultats tan desitjats. Aquesta és una de les raons més comunes que condueixen a l’abandó.

L’experta aconsella plantejar-se objectius a curt termini i metes que es puguin complir. “Ningú millor que nosaltres mateixos per a conèixer els nostres límits. A mesura que se superen els primers exercicis, els estímuls creixen també” assegura Ainara Duke.

El suport de l’entorn és molt important. Es tracta de fer-li notar a la persona que ha començat a acudir al gimnàs, amb l’esforç conegut que això li suposa, que ha de continuar acudint al gimnàs perquè se li veu molt bé.

Aquesta professora assegura també que l’exercici en grup és una pràctica molt recomanable per a aconseguir mantenir l’hàbit. “D’aquesta manera es fa més suportable; d’una banda es reforcen vincles socials, i per l’altra el deure de justificar-se davant els altres, a causa de les faltes d’assistència, comporta una major responsabilitat”, assegura.

Els motius per a freqüentar el gimnàs són variats. Alguns nous esportistes ho són per prescripció mèdica, uns altres – més dones que homes- perquè pretenen baixar uns quilos o millorar el seu aspecte físic en general, i també hi ha qui fuig del sedentarisme al qual condueix la manera de vida actual. De fet, l’experiència com a monitor de musculación i fitness ha ensenyat a Fran Villasol que, en general, les persones que acudeixen als gimnasos no tenen més pretensions que sentir-se bé i portar una vida més sana. “Els treballs actuals són sedentaris i en el gimnàs es pot trencar amb això”, afirma Villasol.

Paginació dins d’aquest contingut


Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions