Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Salut i psicologia > Prevenció

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Gimnasos: com ser constant

La meitat de les persones que s'apunten a un gimnàs abandonen abans dels sis mesos

Apuntar-se al gimnàs és fàcil però acudir de manera regular no ho és tant. Així ho reflecteixen les dades: la meitat de les persones que s’apunten a un gimnàs abandonen abans dels sis mesos. Encara que són conscients dels molts beneficis que l’exercici físic els reporta, no aconsegueixen adaptar-se a la rutina d’acudir amb freqüència per diversos motius. Mandra, poca professionalitat del monitor i falta de temps són els més habituals. Motivació i constància són les assignatures pendents que els amos i personal dels gimnasos han de promoure per a aconseguir, més enllà de la captació de clients, la seva permanència en el centre.

Excuses i falta de motivació

El personal que treballa en els gimnasos sap que hi ha tres períodes clau en la tasca de captar nous clients; no obstant això, no encerten amb la fórmula de permanència. Són els següents:

  • Després de l’estiu: en un intent per tornar a la vida rutinària després de les vacances.
  • Després dels excessos: passada el Nadal sobretot i pels mateixos motius, seguint els dictats dels bons propòsits del nou any.
  • Després de la Setmana Santa: aquest és el moment de major captació. La temporada estival està pròxima i els nous matriculats no necessiten cap mena de motivació per a acudir. No obstant això, a les poques setmanes després d’aquestes festes la majoria dels nous esportistes acaben per abandonar.

Les seves optimistes intencions inicials s’enfronten a vegades amb variats obstacles. La falta de temps i l’avorriment figuren com les excuses més comunes que s’escolten en els vestuaris, segons Villasol.

Raons per a no acudir de manera continuada al gimnàs:

  • Malestar pel treball: la pressió laboral, els nervis, l’estrès… es converteixen en excuses per a no fer esport. La jornada laboral es prolonga cada dia més i les ganes d’acudir al gimnàs disminueixen. No obstant això, aquestes mateixes raons són les que han de servir d’impuls per a romandre en aquests centres. “L’esport ajuda al fet que ens sentim més relaxats”, afirma Ainara Duke.

  • Falta d’objectius específics: És fonamental tenir les idees clares des d’un principi, saber amb quins objectius s’ha decidit iniciar l’entrenament. “Quan no estem del tot segurs de per què acudim al gimnàs no ens importa tant deixar-lo de costat, al principi esporàdicament, i després de manera definitiva”, segons la professora. També és important prioritzar aquesta pràctica esportiva en la particular escala de valors de cada persona.

  • Falta de programació específica i atenció especialitzada: els antecedents de cada persona, els seus gustos i el seu nivell de constància determinen quins són els exercicis més adequats per a cada cas. D’aquesta manera es treballa de manera progressiva, i sobretot, concorde als objectius inicials. “El monitor de sala no ha d’estar assegut sense fer massa cas als clients. Ha d’assessorar-los i mostrar-los interès”. Al cap i a la fi, “fa falta sentir-se més en un club que en un gimnàs”, explica Fran Villasol.

Paginació dins d’aquest contingut


Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions