Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Salut i psicologia > Prevenció

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Ioga

Una disciplina mil·lenària per a combatre els problemes actuals derivats de l'estrès

El ritme de vida que porta li provoca dolors d’esquena, problemes d’estómac o ansietat? Recórrer als medicaments tradicionals és l’opció utilitzada per la majoria de la població. No obstant això, hi ha qui intenta acabar amb les conseqüències de l’estrès a través de la pràctica del ioga, una disciplina mil·lenària que ha pres en l’última dècada un paper molt important en l’àmbit de les teràpies alternatives, atès que, segons els experts, beneficia no sols des d’un punt de vista físic, sinó també psicològic i espiritual.

Beneficis

Molts dels seus practicants, coincideixen a assenyalar que el ioga ajuda a prevenir o alleujar malalties relacionades amb l’estrès, sobretot problemes digestius, d’esquena o depressions. Els avantatges que les persones sanes troben en aquesta pràctica passen pel desig d’aconseguir un cos flexible, augmentar l’energia i portar una vida més saludable. En definitiva, la premissa és alliberar-se de tensions, contractures, dolors, corregir males postures i incorporar l’oxigen necessari per a una bona salut. Això s’aconsegueix a partir de la pràctica adequada, que no és solament quedar-se quiet en una postura o una respiració, sinó que l’individu es conscienciï de l’energia que té.

Per aquesta raó és necessari conscienciar-se que el major benefici no és arribar amb la mà al sòl, per exemple, sinó que en aquest moment la ment estigui centrada en el moviment, en l’execució, en el punt fins el qual podem arribar sense malestar. Amb dues hores setmanals d’exercicis físics i pràctiques de respiració, relaxació i meditació bàsica s’aconseguirà una millor qualitat de vida. El període del dia més idoni per a la seva execució és al matí, en aixecar-se, o a la tarda, abans de sopar.

D’igual manera, Castillo assegura també que la pràctica del ioga pot ajudar a vèncer aspectes com la timidesa o la baixa autoestima, ja que “plena a la persona de confiança en si mateixa” i destaca la conveniència que les empreses es preocupin més pels problemes dels seus treballadors, tenint en compte que les baixes per estrès han aconseguit en els últims anys “nivells altíssims”. Sobre aquest tema, reconeix que aquesta disciplina no és la més triada per les companyies per a abordar aquest tipus de qüestions, que es decanten més per psicòlegs.

L’únic requisit per a la seva pràctica és la constància. Per part seva, el principal obstacle en l’aprenentatge del ioga és un mateix. La comoditat, la deixadesa, la falta de voluntat, la inconsciència, etcètera, són altres aspectes negatius que convé superar per a practicar el ioga. La pròpia ment influeix perquè la persona no segueixi en el seu camí de superació, alguna cosa que es pot observar en qualsevol àmbit de la vida amb frases com ‘jo no puc’, ‘sóc incapaç’ o ‘és impossible’, entre una altra moltes. Precisament, el que proposa aquesta “ciència” és canviar aquest plantejament pel de ‘l’intentaré’.

Tal com determina Castillo, existeixen dues alternatives: “o bé la persona canvia la perspectiva usant per a això el sentit comú, o bé deixa que els impulsos li destrossin”. Per a això, “no cal proposar-se grans objectius, només canviar petits detalls, com pensar de manera positiva o saber com realitzar estiraments res més aixecar-se, la qual cosa a poc a poc va polint aquestes deficiències”. A més, assevera, aquests aspectes s’assumeixen com “qualsevol altra pràctica diària”, al mateix temps que afegeix que el ioga proporciona les eines necessàries “per a desconnectar els sentits, aprenent a establir un equilibri entre el material i l’espiritual”.

Perfil

Quant al perfil de les persones que es decanten per aquesta pràctica, el responsable de l’Ayoc comenta que aproximadament en el 70% dels casos es tracta de dones i dins d’aquestes predominen les que tenen entre 30 i 45 anys. Segons Castillo, “la dona té una sensibilitat diferent a la de l’home i els seus objectius solen ser, per tant, diferents; és més conscient que si ella canvia beneficiant-se del ioga, també el farà la seva família, quan, no obstant això, l’home té una visió més individualista”.

Paginació dins d’aquest contingut

  • Ves a la pàgina anterior: « Objectius
  • Ets a la pàgina: [Pág. 3 de 3]

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions