Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Salut i psicologia

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

La FDA relaciona un medicament per a la hiperactivitat amb conductes suïcides en nens i adolescents

L'organisme regulador demana extremar la vigilància durant els primers mesos de tractament o quan s'altera la dosi

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Divendres, 30deSetembrede2005

El medicament per a la hiperactivitat Strattera, de la signatura Eli Lilly, s’ha associat amb conductes suïcides en alguns nens i adolescents que prenen el producte, segons va advertir ahir l’Agència de Fàrmacs i Aliments (FDA) d’Estats Units.

L’organisme regulador nord-americà va emetre un comunicat en el qual avisa als proveïdors de serveis mèdics i als especialistes que els nens i adolescents als quals es tracti amb Strattera han de ser “vigilats d’a prop” davant la possibilitat que mostrin una conducta suïcida i canvis inusuals de comportament. La FDA va demanar als doctors que estiguin “especialment” vigilants durant els primers mesos de tractament o quan s’alteri la dosi.

Per la seva banda, Eli Lilly va respondre que inclourà una nota sobre els riscos del fàrmac en els envasos que comercialitza a EUA, iniciativa que posteriorment s’ampliarà a altres països. La signatura va assegurar que els casos en els quals s’han registrat tendències suïcides són poc comuns.

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions