Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Salut i psicologia

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

La migdiada disminueix els riscos cardiovasculars i ajuda a alliberar tensions

Augmenta a més la capacitat de concentració i reforça l'estat d'alerta

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dilluns, 18deJuliolde2011

Nombrosos organismes científics lloen els beneficis aportats per la migdiada i asseguren que el benestar que aporta és incomparable a qualsevol altra solució mèdica. Entre aquests beneficis destaca la disminució dels riscos cardiovasculars, l’alliberament de tensions, l’augment de la capacitat de concentració i el reforç de l’estat d’alerta.

L’última institució a declarar els avantatges de la migdiada és l’Agència Espacial Nord-americana (NASA), que considera que el temps adequat per a una migdiada modèlica és de 26 minuts. Les dades aportades per la Junta de Seguretat en el Transport d’Estats Units (NTBS) han demostrat la millora de l’efectivitat dels controladors aeris. L’estudi determina que un somni de 26 minuts ajudaria a millorar un 34% en el rendiment d’aquests treballadors i reforçaria el seu estat d’alerta un 54%.

“L’ésser humà té com dues o tres “finestres” durant el dia que li indueixen al somni. Per això, dormir durant un petit període de temps ajuda al cos a suportar millor el”dia , explica el coordinador de la Unitat del Somni de l’Hospital Quirón de València, el doctor Gonzalo Pin Arboleda. Mentre que els efectes de la migdiada sobre els adults poden ser beneficiosos, aquesta pràctica en els nens i els ancians és fonamental. “En els nens menors de cinc anys la migdiada és una pràctica estrictament necessària per al desenvolupament físic i neurològic. Aquesta pràctica en la tercera edat també és necessària perquè els ancians aguantin millor el dia i tinguin una millor qualitat de vida”, assenyala Pin.

La pràctica de la migdiada es realitzar-se, en general, després del menjar. “La realització de la migdiada produeix una relaxació muscular que facilita que l’aparell digestiu pugui realitzar la digestió d’una forma més eficaç”, indica Pedro Mayoral, doctor de l’Hopital Ruber de Madrid i membre de la Societat Espanyola del Somni. Tots els experts coincideixen que la migdiada ha de prendre’s en la seva justa mesura. Com assenyala Mayoral, “quan es prenen migdiades massa llargues es poden alterar els cicles de somni i sofrir insomni durant la”nit . Per això apunten al fet que la migdiada ha de durar entre 15 i 20 minutos.

En l’actualitat, molts països reconeixen els efectes beneficiosos d’aquest costum. Ho corrobora així la recerca realitzada en 2007 per Nasaka A i Oikonomou i publicada en “Arxivis of Internal Medicine 167”, que afirma que la migdiada és una de les millors receptes per eludir els problemes cardíacs. Es va demostrar que els subjectes que dormien migdiada ocasionalment reduïen en un 12% aquest risc enfront dels quals ho feien habitualment que ho minoraven un 37%. De la mateixa manera, l’Acadèmia Americana del Somni ha realitzat un estudi al que ha titulat “Migdiada” i en el qual es recullen els beneficis que aporta la seva pràctica.

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions