Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Salut i psicologia > Prevenció

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

La migdiada

Un plaer recomanable que pot ser contraproduent si es prolonga massa

La migdiada és reparadora fins al punt d’augmentar el rendiment laboral, descarregar l’ansietat i desbloquejar la ment, encara que convé no prolongar-la massa, ja que un excessiu descans vespertí podria alterar el cicle normal del somni. Quant temps és el recomanable? Quines conseqüències té en el nostre organisme si es prolonga? Els especialistes recomanen migdiades d’entre 10 i 20-30 minuts diaris i mai més de 40. No obstant això, ni tan sols arriba al 10% dels espanyols que té l’oportunitat de gaudir d’aquest ratito per a combatre el sopor que ens envaeix al migdia, enfront del 22% dels alemanys o el 16% dels italians. Conegui els avantatges que comporta descansar havent dinat i com fer-ho de la manera correcta.

Un parèntesi en la jornada

Descansar una estona havent dinat és un costum antic. La procedència etimològica de la paraula “migdiada” i del verb “sestejar” està en la crida pels romans “hora sisena”, entorn de les 14,00 i 16,00 hores. Tradicionalment la migdiada es practica entre aquest període de temps, per la qual cosa de l’expressió “hora sisena” va derivar la paraula “migdiada”.

Ningú dubte que el somni ocupa un lloc rellevant dins de la nostra qualitat de vida i influeix en el nostre estat de la salut. Per això, els experts repeteixen contínuament l’important que és dormir prou. Però, independentment de les hores de descans nocturn, al voltant del migdia el cos delata certa somnolència. A què es deu, llavors?

“No és pel menjar, com sol pensar-se, és que el cervell demana una aturada”, afirma Victoria de la Font, psicòloga especialista en alteracions del somni de la Unitat d’Alteracions del Somni de l’Institut Dexeus de Barcelona, qui assegura que és per això que prenem begudes estimulants havent dinat com el cafè o el te. “La migdiada és un període en el qual el cervell precisa d’un breu descans (entre les dues i les quatre de la tarda). Per això tenim son en aquest període de temps. La digestió produeix un petit estat de somni que s’uneix a la migdiada”, afirma el conegut neurofisiólogo Eduard Estivill.

Paginació dins d’aquest contingut


Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions