Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Salut i psicologia

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

L’Agència Espanyola de Medicaments recomana precaució als metges en prescriure telitromicina a malalts hepàtics

Es tracta d'un antibiòtic indicat per al tractament d'infeccions de les vies respiratòries o dels pulmons

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dimarts, 07deFebrerde2006

Els metges han de tenir “precaució” a l’hora de prescriure telitromicina en pacients amb malaltia hepàtica, davant la possibilitat de reaccions adverses greus, segons va recomanar l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS), dependent del Ministeri de Sanitat i Consum.

Comercialitzat per Sanofi-Aventis com “Ketec”, la telitromicina és un antibiòtic indicat per al tractament d’infeccions de les vies respiratòries o dels pulmons (bronquitis, pneumònia). A la fi del passat mes de gener, les autoritats sanitàries nord-americana (FDA) van recomanar als professionals sanitaris fer un seguiment dels pacients als quals es va prescriure aquest fàrmac, després de registrar-se tres casos greus d’efectes hepàtics adversos, un d’ells amb resultat de mort.

Més tard, l’Agència Europea del Medicament (EMEA) va revisar les dades disponibles sobre reaccions hepàtiques procedents d’assajos clínics, estudis postautorización i notificació espontània de sospites de reaccions adverses associades a l’ús de telitromicina. Així, l’EMEA va notificar casos d’hepatitis aguda, incloent fallada hepàtica, alguns amb desenllaç fatal, en pacients en tractament amb telitromicina. Així mateix, va indicar que els casos de reaccions greus es van iniciar durant el tractament o immediatament després de la seva finalització.

En aquest sentit, l’autoritat europea va recomanar informar als pacients que han de suspendre el tractament i contactar amb el seu metge en el cas de presentar símptomes de malaltia hepàtica, com a pèrdua d’apetit, icterícia, coloració fosca de l’orina, picors o abdomen dolorós.

En el cas d’Espanya, l’AEMPS va aconsellar també als metges espanyols utilitzar amb precaució aquest medicament en pacients amb malaltia hepàtica, vigilar l’aparició de simptomatologia representativa d’alteració hepàtica i informar als pacients adequadament sobre la mateixa. A més, va recordar la importància de notificar totes les sospites de reaccions adverses al Centre Autonòmic de Farmacovigilància corresponent.

A pesar que les alteracions hepatobiliares apareixen descrites en la fitxa tècnica del producte, es tracta de casos “extremadament rars” en els quals a més no s’ha demostrat que existeixi una “relació de causalitat” amb el consum del fàrmac, va mantenir per la seva banda el director mèdic de Sanofi-Aventis a Espanya, José María Taboada.

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions