Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Salut i psicologia

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

L’entrenament millora la memòria i la capacitat de concentració dels majors

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dimecres, 13deNovembrede2002

Un entrenament de dues hores setmanals, durant cinc setmanes, van millorar la memòria, la concentració, així com la capacitat de resoldre problemes de persones adultes de més de 65 anys d’edat que van participar en un estudi a gran escala, a Estats Units, sobre entrenament cognitiu. Aquest entrenament va mantenir les millorances obtingudes durant dos anys.

“Aquest assoliment, encara que no va semblar introduir cap canvi en la vida real i en les activitats quotidianes dels participants, es pot aplicar a altres tasques que les persones ancianes realitzen tots els dies, com prendre medicaments o manejar la seva economia”, assenyalen els autors, pertanyents al Programa de Conducta i Recerca Social de l’Institut Nacional de l’Envelliment a Estats Units.

Aquest treball, que publica l’última edició del Journal of the American Medical Association (JAMA), proporciona “encoratjadores troballes preliminars que podrem millorar o conservar per millorar algunes capacitats cognitives dels adults de major edat, que en l’actualitat no tenen problemes en aquesta àrea”, afirmen els investigadors.

Les 2.802 persones que es van sotmetre a aquest estudi van ser dividides en tres grups d’entrenament, explica la publicació nord-americana. Un grup va rebre entrenament de memòria, un altre va rebre entrenament de raonament i el tercer va rebre entrenament en velocitat de processar. Un quart grup no va rebre entrenament algun. Els tres tipus d’entrenament es van triar perquè van ser els que van mostrar els resultats més prometedors en estudis de laboratori i tenien relació amb activitats de la vida diària de les persones, com contestar al telèfon, comprar o preparar el menjar.

Després de cinc setmanes d’entrenament, els investigadors van observar que el 87% de les persones que es van entrenar en velocitat de processament, un 74% dels quals feien proves de raonament i un 26% dels quals es van preparar en memòria van demostrar una millorança notable en la seva respectiva capacitat cognitiva. Aquests efectes van continuar durant 24 mesos, especialment en aquells participants que van rebre preparació intensiva.

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions