Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Salut i psicologia

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

L’OMS situa el sedentarisme com el quart factor de risc de mortalitat global

L'organisme desenvolupa noves recomanacions sobre activitat física per millorar la salut

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dijous, 18 de Novembre de 2010

L’augment del sedentarisme a tot el món ha passat a convertir-se ja en el quart factor de risc de mortalitat global, segons l’Organització Mundial de la Salut (OMS). Per combatre aquesta situació, l’organisme internacional ha desenvolupat noves recomanacions sobre activitat física per millorar la salut i que tots els grups d’edat sàpiguen quant exercici necessiten fer.

Adaptades a grups d’edat de 5 a 17 anys, de 18 a 64 anys i majors de 65, aquestes directrius aporten consells sobre la freqüència, la durada, la intensitat i el tipus d’exercici apropiat per a cada individu. Per als nens i els joves, l’activitat física recomanada per l’OMS inclou jocs, esports, transport, tasques, activitats d’esbarjo, educació física o exercicis planificats a realitzar en l’entorn familiar, a l’escola i amb la resta de la comunitat. L’objectiu és millorar la forma física, tant en l’aspecte cardiovascular com a muscular, la salut dels ossos/ossos i els biomarcadores cardiovasculars i metabòlics.

Els nens i adolescents entre 5 i 17 anys han de realitzar, “almenys, 60 minuts de mitjana a intensa activitat física diària”. “Realitzar exercici durant més de 60 minuts proporciona beneficis de salut addicionals”, apunta l’OMS. “La major part d’aquest exercici diari hauria de ser aeròbic. No obstant això, s’haurien de realitzar també activitats de major intensitat, incloses aquelles que enforteixin músculs i ossos/ossos, almenys tres vegades per setmana”, assenyala.

L’OMS proposa per als adults entre 18 i 64 anys la realització d’activitats físiques que inclouen exercici durant el temps lliure, caminar o anar amb bicicleta, realitzar exercici a casa, jocs, esports i exercici planificat. Aquest grup ha de realitzar “almenys 150 minuts d’activitat aeròbica de moderada a intensa durant la setmana o almenys 75 minuts d’exercici aeròbic intens setmanal o una combinació equivalent d’activitat d’ambdues intensitats”. Per aconseguir beneficis addicionals, els adults haurien d’incrementar fins als 300 minuts setmanals el temps que dediquin a realitzar exercici físic moderat o dedicar 150 minuts a la setmana a l’exercici aeròbic intens. L’exercici per enfortir els músculs ha de realitzar-se “dos o més dies per setmana”.

Per al grup de 65 anys o més, l’OMS proposa realitzar el mateix tipus d’exercici que la resta dels adults. A ells els recomana realitzar, almenys, 150 minuts d’exercici físic aeròbic de moderat a intens cada setmana o almenys 75 minuts d’activitat intensa setmanal o una combinació de tots dos ritmes. L’exercici ha de realitzar-se en intervals de, almenys, 10 minuts. Per aconseguir beneficis addicionals, han d’incrementar la seva activitat física moderada fins als 300 minuts setmanals o dedicar-se durant 150 minuts setmanals a realitzar una activitat física intensa o un equivalent combinat d’exercici moderat i intens. “Els majors amb problemes de mobilitat han de practicar exercici físic per mantenir-se i prevenir les caigudes tres o més dies a la setmana. Les activitats per enfortir els músculs han de realitzar-se dos o més dies a la setmana”, aconsellen des de l’organisme.

Quan publiques un comentari acceptes la Llei orgànica de protecció de dades (LOPD)

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions