Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Salut i psicologia > Problemes de salut

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Retenció de líquids? Adopta aquests hàbits per evitar els edemes

Usar poca sal, augmentar la presa d'aliments amb potassi i fer exercici físic són algunes rutines que has de practicar per no sofrir de cames cansades.

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Divendres, 02 de Agost de 2019

Darrere de la retenció de líquids (edemes) que produeix en el nostre cos inflor i pesadez en les cames, hi ha moltes causes. Estan els canvis hormales, la insuficiència venosa crònica (varices), alguns medicaments… i també la sal. Algunes pots evitar-les. Apunta els següents consells d’alimentació i rutines per no sofrir els símptomes de les cames cansades.

Fuig de l'excés de sal

Més del 70 % del sodi que ingerim prové del processament i manufacturación dels aliments, i solament la resta correspon a la sal que s'afegeix durant el cuinat o en la taula.

Quins productes hauria d'excloure de la dieta una persona amb retenció de líquids? Segons l'Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (AESAN), aquests són alguns dels aliments que convé evitar: anxoves en salazón (12,14 g de sal per cada 100 g), fuet (3,94 g), xoriço (3,58 g), salsitxó (3,36 g), formatges, especialment el blau (3,14 g), kétchup (2,64 g), sopes i brous (2,05 g), aperitius salats (1,26 g), plats preparats (0,92 g) i rebosteria industrial (0,61 g).

També hauria de tenir en compte que entre els aliments baixos en sodi estan verdures, hortalisses i fruites fresques, com els espinacs, la carxofa, la remolatxa, la pastanaga o l'api. També es troben els llegums, com les llenties, els cigrons, les mongetes o la soia. La carn, el peix i el marisc fresc, sense processar, també són baixos en sal. Així, podem menjar vedella, be, pollastre, porc, lluç, rap, sardines, cloïsses, llobarro o polp bullit.

Pren potassi per compensar

Per mantenir l'equilibri de líquids i contrarestar el nivell de sodi de l'organisme es recomana consumir aliments rics en potassi. En aquesta categoria es troben algunes fruites, com l'albercoc, el plàtan, els kiwis, les prunes o el dátil, i verdures com el bròcoli, la carxofa, la bleda o la carabassa. A més, cal afegir les cebes, que ajuden a millorar la circulació de la sang.

Altres rutines per evitar edemes

Imatge: yekophotostudio

A més de la dieta, l'estil de vida és fonamental en el que a la salut cardiovascular es refereix. Acompanyar una alimentació adequada amb la pràctica regular d'exercici reduirà les possibilitats d'inflor en les cames.

  • 1. Mou els músculs. Activar la musculatura de la part afectada per l'edema (especialment, les cames) pot contribuir a bombar l'excés de líquid cap al cor. La natació, la bicicleta el·líptica i la bici sense resistència o els exercicis de sòl, com la tècnica de Pilates o la pràctica de ioga, poden resultar beneficiosos.
  • 2. Eleva la part afectada mantenint-la per sobre del cor diverses vegades al dia, fins i tot mentre dorms.
  • 3. Masajea la zona inflada cap al cor mitjançant una pressió ferma, però no dolorosa.
  • 4. Evita estar molt temps dempeus i utilitzar talons massa alts.
  • 5. És recomanable no usar peces atapeïdes en la cintura o mitjons amb goma elàstica. En el seu lloc, és preferible l'ocupació de mitjanes elàstiques de compressió progressiva, si el metge te les recomana.
  • 6. Mantingues la zona neta, hidratada i sense lesions. La pell seca i esquerdada és més propensa a raspadures, corts i infeccions, que poden agreujar el problema.
Juliol / Agost 2019 Imatge: CONSUMER EROSKI

Para acceder a más contenidos, consulta la revista impresa.

Etiquetas:

edema piernas-ca

RSS. Sigue informado

Quan publiques un comentari acceptes la Llei orgànica de protecció de dades (LOPD)

Et pot interessar:

Infografías | Fotografías | Investigaciones

Informació de copyright i avís legal

Visita el nostre canal Eroski Consumer TV

EROSKI CONSUMER ens prenem molt seriosament la privadesa de les teves dades, avís legal. © Fundació EROSKI

Fundació EROSKI

Validacions d’aquesta pàgina

  • : Conformitat amb el Nivell Triple-A, de les Directrius d’accessibilitat per al contingut web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validació del W3C indicant que aquest document és XHTML 1.1 correcte
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validació de feedvalidator.org indicant que els nostres titulars RSS tenen un format correcte