Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Salut i psicologia

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Un medicament contra el càncer de mama altera el ritme cardíac

Trastuzumab és un dels fàrmacs més utilitzats per tractar aquest carcinoma

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Divendres, 02deSetembrede2005

L’agència encarregada de controlar els medicaments i els aliments a EUA, la FDA, i la companyia Genentech han advertit dels riscos cardíacs que pot produir el fàrmac trastuzumab, un dels més utilitzats contra el càncer de mama. L’organisme regulador es recolza en un estudi realitzat amb més de 2.000 dones, que va ser presentat al maig al congrés de la Societat Americana d’Oncologia Clínica.

La recerca va observar un augment de la toxicitat cardíaca (alteracions del ritme del pericardi i miocardi, que poden arribar a produir insuficiència) entre les pacients que van prendre aquest medicament antitumoral enfront de les quals només van rebre quimioteràpia. Un 30,5% de les quals van prendre trastuzumab van haver de renunciar a una última dosi perquè van aparèixer diferents símptomes cardíacs, encara que no van arribar a produir-se defuncions.

Trastuzumab pertany a l’última generació d’anticossos monoclonales, substàncies biològiques desenvolupades específicament para determinats tipus de tumors.

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions