Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Salut i psicologia > Prevenció

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Vols sentir-te bé? Posa en pràctica el triangle del benestar!

Seguir una dieta sana, assegurar-se una bona hidratació i realitzar exercici físic són els tres punts clau per construir un estil de vida saludable

Estar bé per dins es nota per fora. Per això, els experts insisteixen en la necessitat de seguir un estil de vida saludable, com el qual planteja el Triangle del Benestar. Aquest model consisteix en l’adopció d’un estil de vida saludable compost per una alimentació variada i equilibrada, la pràctica diària de activitat física i el manteniment d’una hidratació adequada. Uns hàbits i una filosofia que promou la nova Piràmide de la Dieta Mediterrània i que avalen informes científics com els de l’Institut de Recerca Aigua i Salut (IIAS).

Per iniciar el primer punt del Triangle del Benestar ens centrarem en la dieta. Per a això, han d’estar presentis tots els grups d’aliments i nutrients en quantitats moderades i adaptades a cada rang d’edat, sexe, complexió i nivell d’activitat física. Referent a això, l’Institut de Recerca Aigua i Salut aconsella realitzar cinc menjars al llarg de la jornada, sense saltar-se cap, incloure en elles tots els grups d’aliments en quantitats moderades i acompanyar amb aigua els menjars que fem.

Els beneficis de l’activitat física moderada han estat àmpliament documentats per experts. Per això, perquè el Triangle del Benestar formi part del nostre dia a dia, no solament necessitem d’una bona alimentació… Moure’ns també és fonamental!

Adoptar aquesta pràctica ens permet:

Els experts consideren que l’activitat física produeix l’alliberament d’endorfinas, les quals es troben lligades a la sensació de plenitud o l’estat de felicitat. D’acord amb el professor Jesús Román, president del Comitè Científic de la Societat Espanyola de Ciències de l’Alimentació (SEDCA), “l’activitat física és una eina bàsica per a la salut, amb la qual totes les persones podran veure millorat el seu benestar després d’incorporar al seu estil de vida algun tipus d’exercici adaptat a les seves característiques”.

Img agua beber mar sol

Imatge: Pexels

El tercer pilar del Triangle del Benestar està compost per la hidratació. Beure uns 2-2,5 litres d’aigua cada dia, distribuïts a petits xarrups al llarg de la jornada, ajuden a mantenir l’organisme hidratat i a gaudir, per tant, d’un equilibri hídric adequat.

L’expert Jesús Román assegura que “portar una ampolla d’aigua o tenir-la al nostre abast allí on estiguem (al carrer, en el treball, etc.) ens permet hidratar-nos a qualsevol moment i lloc d’una manera segura, sana i de qualitat”.

A més, forma una part molt important de l’exercici. De fet, els experts recomanen tenir una bona hidratació abans, durant i després de la seva pràctica:

  • Abans de fer exercici: en els 15 minuts previs, ingerir mig litre d’aigua en petits xarrups.
  • Durant l’exercici: portar la nostra ampolla d’aigua per beure lleugers glops d’aigua amb freqüència.
  • Després: prendre aigua durant l’hora o les dues hores posteriors. En concret, s’aconsella ingerir uns 330 mil·lilitres d’aigua (una mica més d’un got) cada dues hores, aproximadament.

Així que recorda: per adoptar un estil de vida saludable ple, engega el Triangle del Benestar!

Etiquetes:

hidratación-ca

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions