Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

6 formes de mantenir la teva pell hidratada a l’hivern

Els mesos de fred són enemics de la pell, però pràctiques com dutxar amb aigua temperada, baixar la temperatura de la calefacció i abrigar bé ajuden a protegir-la
Per Eva San Martín 17 de gener de 2019

El fred passa factura a nostra pell . Algunes de les petjades de l’hivern en l’òrgan més extens del cos són la sequedat, conseqüència de la falta d’humitat, i les rojors per la dilatació dels vasos capil·lars pels xocs tèrmics. Però hi ha formes de mantenir-la hidratada. Aquests són els. trucs per prevenir, calmar i tractar la pell seca en l’estació de l’any més freda .

1. Abrigar del fred

Com més sec sigui l’aire a casa o l’oficina, més seca està la pell, per que convé evitar les calefaccions extremes i col·locar un humidificador en les estades més habitades El temps fred, especialment quan l’aire és sec, fa que la humitat de la pell s’evapori més de pressa. Els científics estimen que l’òrgan cutani perd fins una quarta part de la seva capacitat de mantenir la seva hidratació natural . Això explica per què la sentim tirant i seca. “L’hivern afecta a tot el nostre cos, i també a la pell, que és especialment sensible en la zona de galtes, els llavis, el coll, l’escot i les mans “, diu la doctora Nayra Merino, de l’Acadèmia Espanyola de Dermatologia i Venereología ( AEDV ).

El primer pas per protegir-la, per tant, és abrigar: cal usar jerséis calents i no sortir a l’exterior sense guants ni bufanda. Però amb la pell molt sensible el convenient és oblidar de la llana, perquè pot augmentar la irritació.

2. Baixar la calefacció i hidratar la casa

Les. calefaccions extremes, que recreen un ambient tropical en ple mes de gener, no beneficien en res a la nostra pell . A més, a la llarga, poden afavorir l’aparició de rojors, capil·lars o cuperosis, pels contrastos bruscos de temperatura en sortir al carrer.

Per tant, els experts recomanen evitar temperatures massa altes a casa i, per contra, posar la calefacció a. uns 21 °C o 22 °C , una temperatura de confort més que suficient. No sols s’estalviarà diners (cada grau extra farà que augmenti un 7% la factura de l’energia, segons l’Institut per la Diversificació i Estalvi de l’Energia ( IDAE ). Pujar més el termòstat afavoreix l’evaporació de l’aigua i fa que la pell es deshidrati, que sentim que està més seca i tirant.

Però, a més, com més sec sigui l’aire de la llar, més seca està la pell . Per recuperar la humitat en l’habitatge, es pot col·locar un humidificador, sobretot en l’habitació on es passi més temps, com el dormitori o el saló. Això ajudarà a mantenir hidratada la barrera cutània i protegirà els olis naturals de la seva superfície.

3. Evitar les dutxes molt calentes

Submergir en aigua calenta és molt temptador a l’hivern, però com més gran sigui la temperatura de l’aigua, major pèrdua d’humitat sofrirà la pell, ja que aquests banys afavoreixen l’eliminació dels olis naturals de l’epidermis. En conseqüència, els dermatòlegs recomanen temperar l’aigua, no prolongar les dutxes més de 10 minuts i usar productes suaus i esponges que irritin la pell.

Els especialistes també solen aconsellar oblidar dels desodorants perfumats -millor triar un molt suau- i evitar els gels de bany amb olors artificials, així com els productes amb alcohol per la pell.

Img pell hidratada hivern consells 2 artImatge: Pixabay

4. Beure molt aigua: és bo per la pell

Cal no oblidar hidratar també per dins; la pell ho agrairà. I això es tradueix en un gest tan senzill com eficaç: beure aigua. Per contra, no es deu exagerar ni amb l’alcohol ni amb el cafè, doncs aquestes begudes són diürètiques, per que fomenten la pèrdua de líquids.

5. Prendre aliments per cuidar la pell

Que mengem també influeix en la hidratació cutània, per que convé intentar augmentar la ingesta d’aliments rics en greixos bons , com nous, oli d’oliva i alvocats. I hi ha altres aliments que ajuden a cuidar la pell, especialment, els. abundants en vitamines i antioxidants , com nabius , verdures i cítrics.

6. Nodrir la pell

Els experts ho repeteixen com un mantra: no hi ha un truc ni rutina d’hidratació de la pell que valgui per tots, ja que la seva cura és un procés d’assaig i error. Però els qui la tenen seca, deuen nodrir-la. Els especialistes recomanen canviar a una crema pesada que realment hidrati durant aquests mesos. I repetir la rutina de. neteja i hidratació almenys dues vegades al dia : una al matí en despertar i altra abans de ficar en el llit. “Una crema emoliente amb lanolina o urea ajuda a mantenir una pell sana durant l’hivern”, diu la dermatòloga.

Els principis actius que aconsella són cremes amb vitamina C, àcid retinoico, àcid glicòlic i els hidroxiácidos, que a més tenen funció antiedad. Però les persones intolerants deuen utilitzar substancies calmants, vasoconstrictores i descongestivas, com el dexpantenol, alfabisobolol, rusco, àcid glicirrético…

L’aigua calenta en el rostre pot usar en moments puntuals. I és que els bafs i banys turcs (saunes humides) ajuden a dilatar els porus i afavoreixen així l’eliminació de les impureses i punts negres; però no cal abusar d’ells. També és important acabar sempre amb aigua freda.

Claus per protegir la pell del fred

1. Hidratar la pell diàriament i diverses vegades al dia.

2. Evitar rentar les mans en excés. Usar guants i cremes amb efecte barrera per elles.

3. Triar productes suaus per rentar la cara i el cos.

4. Evitar les dutxes amb aigua molt calenta o molt freda. L’idoni és l’aigua tèbia i no dutxar més d’una vegada al dia, ja que, d’una altra manera, s’augmentaria la deshidratació de la pell.

5. Els llavis sofreixen molt a l’hivern: cal hidratar-los i protegir-los de la llum ultraviolada.

6. No oblidar de les ulleres de sol i la protecció solar diària, encara que sigui hivern.

7. Usar guants i peces d’abric.

8. Fugir dels canvis bruscos de temperatura, ja que això incrementa la possibilitat d’aparició de capil·lars dilatats (telangièctasis o aranyes vasculars) en la cara, especialment en les galtes.