Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

7 coses senzilles que pots fer (cada dia) per millorar la teva memòria

Per cuidar la ment, a més d'exercitar-la, també cal mirar pel cos, menjar bé i perdre els quilos de més
Per Eva San Martín 26 de febrer de 2019
Img memoria ejercios mejorar portada
Imagen: olly18

El cervell, com els músculs i la resta d’òrgans del cos, també necessita estar en forma . I els experts diuen que per cuidar-ho cal mantenir-ho actiu i alimentar l’anomenada “reserva cognitiva”, aquest capital mental acumulat com resultat de l’experiència vital (el viscut) i l’estimulació de les capacitats mentals (l’aprenentatge, reptes mentals, etc.) al llarg de la vida. Aquesta reserva cognitiva és essencial quan ens fem majors, “ja que ens ajudarà a compensar els efectes de l’envelliment “, apunta la. Fundació Pasqual Maragall , que fomenta la recerca contra la malaltia de Alzheimer . Per on començar? Els especialistes insisteixen que la clau està en proposar a la ment reptes diaris que ens obliguin a pensar i fer un cert esforç cognitiu. Però també, com veurem a continuació, és important dormir bé i fins i tot alimentar de forma saludable.

1. Vigilar el pes

Mens sana in corpore sa és una locució avalada per desenes d’estudis que confirmen que un cos sa i una ment sana estan interrelacionats. No és casualitat que un dels majors riscos de sofrir demència sigui, precisament, patir malalties com la diabetis o l’obesitat, dues malalties que poden duplicar els riscos de demència quan ens fem majors .

Els científics també han trobat vincles entre uns nivells de pressió arterial elevats, i fins i tot tenir el colesterol alt, amb un augment de les possibilitats de patir demència. El consell, per tant, és clar: vigilar el pes i cuidar el cor , ja que també així s’està ajudant al cervell.

2. Entrenar la ment

Els estudis afirmen que acudir al col·legi o tenir una educació universitària són factors que redueixen el risc de tenir demència. Però també existeixen evidències de què tots podem treballar la nostra ment i mantenir la nostra capacitat cognitiva estimulada.

Per estimular la memòria, i fins i tot disminuir el risc de sofrir una demència quan siguem majors, els experts recomanen provar nous reptes mentals diaris. Començar una afició nova (com la talla o la restauració de mobles), aprendre una habilitat (des d’idiomes o tocar un instrument fins una nova recepta) i fins fer sopes de lletres o mots encreuats són gestos senzills que podem fer cada dia per entrenar la ment.

Img memòria jocs millorar art

3. Activar el cos

Practicar exercici físic amb regularitat ajuda al cervell a mantenir en forma . I fins i tot un exercici suau com la. caminada diària pot contribuir a què estigui actiu. De fet, els beneficis de l’activitat física pel cervell són molt notables quan ens fem majors, ja que poden ajudar a millorar les funcions cognitives.

Encara que si volem protegir el nostre cervell, millor oblidar d’exercicis com la boxa i fins del futbol, diuen els experts, ja que els traumatismes per caiguda o cop en el cap també poden perjudicar la capacitat cognitiva.

4. Menjar bé

Encara que els especialistes encara no tenen clar del tot com poden determinats nutrients afectar a la nostra ment, sí que hi ha estudis que asseguren que la dieta mediterrània pot ser bona per la memòria . La clau, afirmen, està en reduir la quantitat de carn i potenciar aliments integrals, així com seguir una dieta rica en vegetals, fruites i greixos bons , com les contingudes en el peix, les nous o l’oli d’oliva verge. Resulta que aquests aliments ajuden a mantenir la pressió sanguínia a nivells baixos , i això pot servir per cuidar de la ment.

5. Llegir molt

Llegir és una de les activitats més reconegudes per afavorir l’estimulació cognitiva. Aquest senzill però enriquidor hàbit aporta coneixements, però resulta una activitat estupenda per. afavorir la concentració, exercitar la memòria i alimentar la imaginació .

6. Dormir com un tronc

Portar bé amb el coixí protegeix la pell, prevé refredats i fins cuida el cervell. Però resulta que els. problemes de somni persistents, com l’insomni crònic, poden estar relacionats amb un minvament de les capacitats cognitives quan ens fem majors. Per això, els experts manifesten que prendre mesures per millorar el somni i dormir bé pot reduir el risc de sofrir una demència en la vellesa.

7. No fumar

El tabac és nefast per tot -fins fa que dormim pitjor- i té conseqüències negatives per la ment. Els científics afirmen que fumar incrementa el risc de dany cognitiu quan ens fem majors i fins i tot pot multiplicar per dos el risc de patir una demència , si es fumen més de dos paquets al dia.