Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Noves tecnologies > Internet i telecomunicacions

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

5 tecnologies per posar-te en forma

Dispositius que ajuden a controlar i millorar l'eficàcia de la pràctica d'exercici i l'esport

Imatge: Fit Approach

Després de finalitzar l'estiu, és habitual tornar a la rutina amb uns quilos de més. El normal és engreixar entre tres i cinc quilos, afirmen els experts. Així que toca tornar a l'esport i al gimnàs, encara que els professionals saben per experiència que la majoria dels clients no duraran ni un mes: la falta de motivació i d'objectius són els grans obstacles en la continuïtat de l'exercici físic. En aquest sentit, la tecnologia pot ajudar a sobrevenir aquests problemes. En aquest article es detallen cinc gadgets per posar-se en forma aquesta tardor.

La llista de dispositius tecnològics que poden servir d'ajuda en la pràctica d'esport és interminable. No obstant això, a continuació es destaquen alguns dels més interessants per posar-se en forma. Malgrat que aquests gadgets poden contribuir a controlar i millorar l'eficàcia de la pràctica d'exercici i l'esport, no substitueixen a la constància i l'esforç necessaris que són sempre condició obligada.

1. Bàscula de bioimpedancia

Una bàscula de bioimpedancia ofereix una informació molt més útil que la bàscula tradicional. A més del pes, calcula el percentatge de greix, de múscul i d'aigua, així com l'evolució al llarg del temps d'aquestes mesures. Permet portar un control sobre l'evolució del cos per saber si l'activitat que es realitza és eficaç o no.

És convenient marcar-se uns objectius realistes a mitjà i llarg termini una vegada que es comença a fer exercici. El més habitual és que, a mesura que es comença a guanyar musculatura i a perdre greix, la massa corporal es mantingui constant. La bàscula de bioimpedancia ajudarà a detectar aquests canvis en la composició corporal.

2. Pulsímetro

Un dels indicadors més fiables del nivell d'esforç durant l'exercici és la freqüència cardíaca. Però l'òptima és diferent per a cada persona i, a més, varia amb l'edat. Aprendre què nivells d'esforç són els adequats serveix per realitzar exercicis que maximitzin els resultats. A més, és important controlar la freqüència màxima per no excedir-se en la pràctica d'exercici.

En aquesta tasca ajuda el pulsímetro. Existeixen infinitat de versions: banda pectoral, de polsera, amb oxímetro, integrat en rellotge, etc.

3. Rellotge GPS tracker

Un rellotge GPS tracker resulta un dispositiu imprescindible per a corredors i ciclistes. Mesura la distància recorreguda durant l'exercici, guarda les rutes realitzades, calcula les elevacions del trajecte, les calories cremades, estableix objectius i fins i tot permet compartir els resultats a les xarxes socials, encara que potser sigui millor no fer-ho...

També es pot emprar per mesurar els desplaçaments diaris o caminar. Si l'ús serà menys intensiu, es pot recórrer a alguna aplicació per al telèfon mòbil a aquest efecte, com la popular Runtastic.

Imatge: K?rlis Dambr?ns

4. Auriculars Bluetooth

Escoltar música durant la pràctica de l'exercici té una sèrie de beneficis:

  • Serveix de distracció, augmentant fins a un 15% el rendiment; com més ràpida la melodia, millor.
  • Una melodia rítmica pot ajudar a millorar la freqüència de l'exercici fent que sigui més constant.
  • La música millora l'estat d'ànim i serveix com a motivació durant l'exercici.

Uns auriculars Bluetooth són el millor sistema per escoltar música mentre es realitza exercici. D'una banda, evita que els cables dels auriculars serveixin de distracció o interfereixin en l'activitat i, per una altra, permeten que l'usuari s'allunyi diversos metres sense perdre el senyal. Això sí, cal acordar-se de carregar la bateria!

5. Assistent de Dieta

Practicar exercici és per si mateixa una activitat saludable per millorar l'estat de forma. Però sense una dieta adequada pot ser que tots els esforços que es facin siguin en va. Seguir una alimentació sana i concorde a les necessitats nutricionals de cada persona és un requisit fonamental, si es volen aconseguir objectius notables a llarg termini. Controlar la ingesta d'hidrats de carboni i sucres, realitzar cinc menjars diaris... Els consells són coneguts per tots. No obstant això, no sempre es té el temps o la dedicació per poder seguir-los rigorosament.

Assistent de Dieta és una aplicació molt completa per a dispositius Android. Guardarà els objectius i evolució de l'usuari oferint consells per reforçar la pràctica d'exercici. Li ajudarà a seguir una dieta saludable recomanant-li quins aliments comprar, quins consumir i quan prendre'ls. També li recordarà la quantitat d'aigua que hauria de beure al llarg del dia.

RSS. Sigue informado

Quan publiques un comentari acceptes la Llei orgànica de protecció de dades (LOPD)

Conocimiento digital para tu desarrollo profesional

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions
Fundació EROSKI

Validacions d’aquesta pàgina

  • : Conformitat amb el Nivell Triple-A, de les Directrius d’accessibilitat per al contingut web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validació del W3C indicant que aquest document és XHTML 1.1 correcte
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validació de feedvalidator.org indicant que els nostres titulars RSS tenen un format correcte