Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Noves tecnologies

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Apps per a l’operació bikini

Les aplicacions per al telèfon mòbil ajuden a millorar els hàbits alimentosos i adquirir altres més saludables

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dijous, 30 de Juliol de 2015

A l’estiu és normal ser més conscients que mai del cos. El bikini o vestit de bany no tapa molt, i si no s’ha seguit una dieta saludable en els últims mesos, potser no s’estigui molt content amb la figura. Però, pot la tecnologia tirar una mà en la batalla contra aquests quilos de més? Menjar de forma més sana no solament és bo per baixar de pes, sinó també per a la salut i el benestar general. I amb les següents aplicacions per al mòbil, portar una dieta més sana i variada, ser més conscients del que es menja o acordar-se de menjar a poc a poc i beure líquids és una mica més fàcil.

Imatge: stockasso

En les aplicacions de nutrició per al telèfon no hi ha miracles. Si durant tot l’any es menja malament i a deshoras, s’abusa de la brioixeria industrial i les begudes ensucrades i no es practica tot l’exercici que s’hagués de, en uns pocs dies no se soluciona gens.

Usar aquestes apps és, en molts casos, una carrera de fons; no solament són nous hàbits que costa adquirir, sinó que a més els resultats també poden trigar setmanes a veure’s. Toca armar-se de paciència i, per descomptat, consultar amb un especialista abans de ficar-se de ple en un pla nutricional. Totes aquestes aplicacions haurien de veure’s com un complement, com una ajuda per motivar-se per seguir endavant, no com un substitut d’un professional de la nutrició.

Apps per planificar menús

El telèfon pot ajudar a planificar els menús d’aquest estiu, i que siguin més saludables. Planificar els menús té múltiples avantatges. La primera, poder tenir una dieta variada, assegurant-se que es cobreixen totes les necessitats nutricionals de l’organisme i que no s’abusa de productes que no són molt saludables. Però hi ha més. Fer la compra serà molt més fàcil i ràpid, si s’utilitza l’app adequada: no es comprarà de més (amb la qual cosa no s’acabarà tirant a les escombraries el que no es consuma a temps) i s’estalviarà temps i diners.

Amb l’aplicació Menuterraneus (para iPhone i per Android) es poden crear menús setmanals equilibrats basats en la dieta mediterrània, complementant-los, si és necessari, amb els menús escolars. Una vegada definit, l’app crea de forma automàtica una llista de la compra amb els ingredients necessaris i incorpora també cupons de descompte.

Una manera de complementar el menú que suggereix Menuterraneus és amb les receptes d’Appetitool , una aplicació per iPhone amb 2.500 plats ordenats per categories i que inclouen informació nutricional. El programa compta amb un cercador integrat que permet localitzar de seguida qualsevol recepta. 

A més, EROSKI CONSUMER té una app per preparar plats saludables i ajudar amb l’operació biquini aquest estiu. Les seves aplicacions es poden descarregar en Itunes i en Google Play.

Aplicacions per explicar calories

El que més costa d’un hàbit no és començar-ho, sinó mantenir-ho. I amb el costum de menjar millor succeeix el mateix. Per això no són poques les apps que han sortit per ajudar a mantenir i seguir una dieta saludable dia a dia, sent més conscients del que es menja i fent seguiment del nivell d’activitat.

Una de les més senzilles és Comptador de Calories de FatSecret (para iPhone i per Android), una aplicació amb la qual es pot trobar la informació nutricional de tots els aliments que es consumeixen i fer seguiment dels menjars, les activitats esportives i les variacions de pes. Amb els diaris de menjars i exercici d’aquesta app és fàcil anar anotant cada progrés i, d’aquesta forma, animar a seguir endavant segons es van veient els resultats.

Una altra aplicació molt semblant és MyFitnessPal (para iPhone i per Android). En essència és el mateix que l’anterior, però amb la base de dades d’aliments més gran d’aquest tipus d’apps, segons el seu desenvolupador. Permet no solament registrar tot el que es menja, sinó que també inclou més de 350 exercicis per animar a l’usuari a ser més actiu. A més, és possible crear objectius personalitzats (o les indicacions del nutricionista) i generar informes amb els progressos per quan es necessiti una dosi extra de motivació.

Imatge: Noom

Hi ha altres aplicacions que van una mica més enllà d’explicar calories o registrar els menjars i l’exercici que fem. És el cas de Lifesum, disponible per iPhone i per Android, permet crear un perfil amb un objectiu concret, ja sigui perdre pes, guanyar massa muscular o tenir una dieta més sana. A partir d’aquí, aquesta app ajuda a prendre millors decisions i millorar els hàbits alimentosos.

Per la seva banda, Noom Coach, disponible també per iPhone i per Android, funciona de forma similar. No es limita a explicar calories, sinó que també assessora als usuaris en les seves decisions sobre menjar, educant-los en una nutrició més sana i ajudant-los a canviar els seus hàbits a poc a poc. Noom Coach usa un codi de colors per classificar els aliments i fer el seguiment més senzill. La versió de pagament, a més, brinda la possibilitat de comptar amb un grup de suport per quan es necessiti aquest empujoncito per seguir endavant.

Apps contra l’estrès de l’operació biquini

Menjar ràpid, massa ràpid, té diverses conseqüències negatives en l’organisme, entre unes altres, que s’ingereix més del que s’ha de perquè el cervell triga 20 minutos a rebre el senyal de sacietat.

Però menjar de pressa és, sovint, un hàbit que es fa de forma inconscient i resulta difícil de canviar. Per això, no està de més comptar amb l’ajuda d’apps com EatSlowly (para iPhone) o SlowMow Eating Timer (para Android), amb les quals és possible controlar amb exactitud les bocades que es fan i cronometrar el temps total que es triga a ingerir un plat.

Imatge: Urbanfoodie33

A més de la velocitat a l’hora de menjar, un altre detall al que no se li dona importància és la quantitat de líquid que s’ingereix al dia. És important mantenir l’organisme hidratat, però no solament amb aigua, sinó també amb altres líquids o amb l’aigua present en certs aliments, especialment fruites i verdures.

En qualsevol cas, també hi ha aplicacions que recorden a l’usuari que begui: Daily Water Reminder (para iPhone) o Carbodroid (para Android) s’assegura que l’usuari es pren la ració adequada de líquids al cap del dia.

Apps que ajuden amb la bàscula

En aquest article amb prou feines s’esmenta el pes, perquè l’objectiu d’usar aquestes apps no és tant la pèrdua de pes, sinó adquirir nous hàbits alimentosos que repercuteixin de manera positiva en la nostra salut. Però si es comença a menjar millor, això influirà en el pes, per la qual cosa fer seguiment de les seves variacions també és important.

Una de les aplicacions per controlar el pes és Weightbot (para iPhone). Fàcil d’usar, i amb un disseny molt cuidat, permet introduir el pes cada dia i va generant una gràfica amb el progrés. A més, es pot protegir l’accés a l’app amb una contrasenya per mantenir aquestes dades privades. Algunes alternatives per Android són Monitorea el teu pes i Weight Ficar.

  • Segueixi en Twitter a l’autora de l’article, Elena Santos, @chicageek.

RSS. Sigue informado

Quan publiques un comentari acceptes la Llei orgànica de protecció de dades (LOPD)

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions