Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Noves tecnologies > Internet i telecomunicacions

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Corres la Sant Silvestre? Aquestes aplicacions t’ajudaran

Hi ha apps per a mòbil que monitoren el rendiment que es fa en carrera i ajuden a superar la marca assolida en anteriors cites

La carrera de Sant Silvestre és una de les cites més importants de l’any per als amants del running. Aquest esdeveniment esportiu té lloc durant la tarda i la nit del 31 de desembre i reuneix, solament a Madrid, a més de 39.000 corredors. Aquest article recull aplicacions per a mòbil i consells que ajudaran als seus participants, tant en la preparació com durant la pròpia carrera.

Imatge: PromoMadrid

Cada 31 de desembre, a Espanya se celebren més de 200 carreres populars diferents sota el nom de Sant Silvestre. La més multitudinària és la Sant Silvestre Vallecana, on en la seva primera edició (any 1964) van participar 57 corredors i aquest any 2015 reunirà a més de 39.000 corredors.

Aplicacions per a corredors

Una manera molt bona d'optimitzar l'entrenament físic per a aquest tipus de carreres és complementar-ho mitjançant l'ús de gadgets, aplicacions i altres solucions i dispositius digitals que ajudin a traçar el recorregut o a mesurar la despesa de calories de l'usuari.

  • Nike+ Running. Gràcies a la geolocalización del mòbil, aquesta app permet registrar la ruta que s'ha realitzat, la quantitat de passos, la distància, el temps i les calories consumides. En dates recents, ha incorporat una nova funcionalitat anomenada "Coaching", que ofereix plans d'entrenament i exercicis diaris per millorar el nivell sobre la base de la situació actual. Aquesta aplicació deixa també complementar-se amb altres aplicacions de monitoratge més avançades com Lose It.
    Imatge: HeyJules
  • RunKeeper. El seu principal avantatge i funcionalitat més atractiva són els plans d'entrenament escrits per coaches professionals. A més, té una manera "Running for fat loss" específic per a gent que vulgui perdre pes. De la mateixa manera que els programes anteriors, RunKeeper s'integra amb apps de calories.
  • Strava. Destaquen, sobretot, les seves funcionalitats lligades a la geolocalización. En aquest cas, Strava permet rastrejar rutes creades per altres usuaris o crear-les des de zero. El seu avantatge resideix en la possibilitat de comparar temps per ruta o per segments, a més de complementar-se amb aplicacions de control de calories.
  • 10K Runner. Aquesta app assegura que converteix als seus usuaris en corredors de 10 quilòmetres en 14 setmanes amb tres sessions a la setmana. Això es deu, en part, gràcies a la intensitat del seu pla d'entrenament, per la qual cosa és bastant important poder complir-ho. 10K Runner és una de les aplicacions de corredors amb més usuaris (1,2 milions de persones).

Consells per preparar una carrera en una setmana

És important ser conscients que la setmana prèvia a una carrera de llarga distància no és recomanable realitzar un entrenament molt agressiu i exigent. Preparar una competició d'aquesta magnitud en tan poc temps portarà conseqüències negatives per a l'estat físic del corredor, per la qual cosa és important haver dut a terme un pla d'entrenament correcte. L'última setmana és idònia per fer un repàs de l'estat físic i donar descans als músculs, amb l'objectiu que puguin estar al cent per cent el dia de la carrera.

  • Descans actiu. Les últimes jornades són fonamentals perquè el cos assimili les dures sessions d'un entrenament previ. Depenent del pla d'entrenament que l'esportista hi hagi seguit, podran produir-se petites variacions. Es recomana que les carreres de llargues distàncies es deixin de fer una setmana abans de començar l'esdeveniment i se substitueixin per sessions de carrera a baix ritme, corrent sense pressa però mantenint el cos actiu, sempre seguides per un pla adequat d'estiramientos.
    Imatge: Håkan Dahlström
  • Dieta. De la mateixa manera que el punt anterior, depèn del pla d'entrenament que s'hagi seguit. L'idoni és no alterar els hàbits ni les quantitats i tractar de posar especial atenció a ingerir més carbohidrats i vitamina C que de costum. És convenient evitar tot tipus de menjar ràpid, així com els greixos i menjars de digestió pesada. A més, una alimentació correcta facilitarà un descans òptim de cara a la competició.
  • Temps de somni. Es tracta d'una part fonamental de l'entrenament. Sense un bon descans i sense les suficients hores de somni és difícil arribar a aconseguir bons resultats. És important que els set dies anteriors a la carrera es descansi de forma adequada, ja que, en cas contrari, el risc de lesió serà major.
  • Últim entrenament. L'esportista és qui millor coneix les seves capacitats i limitacions físiques, així que el pla de l'últim dia pot variar sobre la base d'això. L'objectiu d'aquest últim entrenament és mantenir el ritme i deixar a punt el cos per l'endemà, per la qual cosa una sessió de 20 minutos de trot suau seguida d'estiramientos i abdominals a baixa intensitat és apropiada per finalitzar el dur període de preparació que s'ha dut a terme.

Curiositat runner: neteja digital en les teves sabatilles

ShUVee és un aparell que utilitza llum ultraviolada per llevar les males olors i eliminar els gèrmens presents en les sabatilles després d’una sessió d’entrenament. Al no usar elements químics en el procés, no es posa en perill la integritat de les sabatilles. Es requereix un temps mínim de vuit hores per completar la neteja.

RSS. Sigue informado

Quan publiques un comentari acceptes la Llei orgànica de protecció de dades (LOPD)

Conocimiento digital para tu desarrollo profesional

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions
Fundació EROSKI

Validacions d’aquesta pàgina

  • : Conformitat amb el Nivell Triple-A, de les Directrius d’accessibilitat per al contingut web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validació del W3C indicant que aquest document és XHTML 1.1 correcte
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validació de feedvalidator.org indicant que els nostres titulars RSS tenen un format correcte