Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Noves tecnologies

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

El Govern de la Xina podria estar bloquejant una desena part de les pàgines de la Xarxa

Més de 18.000 llocs web no són accessibles per als internautes xinesos, segons un estudi

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dijous, 05deDesembrede2002

El 10% dels continguts d’Internet podrien estar bloquejats per les autoritats de la Xina com a part dels seus esforços per impedir l’accés a informació sobre dissidents, Taiwan, Tibet i altres temes, segons un estudi del Centre Berkman sobre Internet i Societat, de la Universitat d’Harvard (els Estats Units).

Aquest estudi revela que d’una mostra de dues-centes mil webs, més de cinquanta mil eren “inaccessibles des d’almenys un punt de la Xina i en almenys una ocasió”. Atesa una definició més restringida de llocs “bloquejats”, l’estudi conclou que 18.931 llocs web no són accessibles per als internautes del gegant asiàtic.

L’investigador d’Harvard i coautor de l’informe Ben Edelman afirma que és probable que per al conjunt de la Xarxa puguin extrapolar-se percentatges similars. “Crec que és molt probable que sobre la base del deu per cent dels continguts d’Internet siguin filtrats per la Xina, o almenys ho han estat recentment”, explica.

“Dit això, hi ha tantes formes diferents de mesurar aquest fet que tinc dubtes per a concretar una proporció concreta”, afegeix. “Concloem que la Xina, sens dubte, bloqueja un rang de continguts web que va més enllà del sexualment explícit”, assegura l’informe.

Així, per exemple, s’ha detectat que milers de llocs web que ofereixen informació sobre notícies, salut, educació i oci són bloquejats, igual que més de tres mil webs albergats a Taiwan. Aquesta censura afecta a mitjans de comunicació estatunidencs com ABC News i CBS News, el cercador Altavista i Google, i múltiples universitats nord-americanes.

Així mateix, els investigadors van descobrir que entre els llocs que contenen paraules clau com “Tibet”, “Taiwan Xina” o “igualtat”, el cent per cent dels més sol·licitats estan bloquejats. Un elevat nombre de llocs amb termes com a llibertat “”, “democràcia” i “VIH” també sofreixen aquesta repressió.

Alguns dels web més coneguts que també estan censurats són els de la BBC, CNN, o la revista “Time”. “Dels cent resultats de Google per a la cerca de la paraula ‘notícies’, 42 estaven bloquejats”, concreta l’informe, afegint que la censura també afecta a webs religioses de baptistas, jueus, ateus o catòlics.

Etiquetes:

bloqueig web xinesa

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions