Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Noves tecnologies

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Ets un runner? Sis aplicacions imprescindibles per a tu

Amb l'auge de la pràctica de córrer o running han aparegut aplicacions que ajuden a entrenar, guarden dades sobre les sessions esportives i motiven per no deixar de córrer

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dimecres, 27deGenerde2016
Img apps runners movil Imatge: Skeeze

En els últims anys el running ha experimentat un creixement com el de cap altre esport. No és rar creuar-se amb runners a primera hora del matí o a última de la tarda, doncs que ja són més de 2,5 milions de persones les que corren a Espanya. L’edat mitjana per començar en aquesta disciplina està entre els 32 i els 35 anys. I la seva pràctica suposa un 14% del total de vendes de material esportiu al nostre país. Però a més de la roba i les sabatilles, la companya perfecta del corredor és una aplicació mòbil adequada amb la qual fer seguiment de sessions, calcular distàncies, planificar rutes i més. Aquestes són algunes de les millors.

Img apps runners movil listg
Imatge: Skeeze

Per què s’ha tornat tan popular el running? Hi ha diversos motius per a això. Primer, perquè és un esport barat, que no exigeix un gran desemborsament en material (és possible trobar unes bones sabatilles de running per 60 euros). Segundo, perquè no requereix anar a un lloc específic a practicar-ho; solament cal sortir de casa, i es pot córrer pel barri, el parc, en un circuit urbà… I tercer, perquè, malgrat la seva simplicitat, el runningmúltiples beneficis: enforteix les articulacions, ajuda a millorar la densitat òssia, disminueix l’estrès i l’ansietat, tonifica els músculs i millora la forma física general i, per descomptat, contribueix a perdre pes.

Encara que tots aquests avantatges ja són raó suficient per llançar-se a córrer, utilitzar una aplicació especialment dissenyada per runners també pot ajudar. Amb elles és molt senzill fer seguiment dels petits assoliments que animen a seguir endavant (un rècord personal en distància, un objectiu de quilos perduts aconseguit…) i, en molts casos, permeten també “competir” amb altres amics, la qual cosa sempre anima a esforçar-se una miqueta més.

A continuació es detallen algunes de les millors apps per runners que es poden trobar tant en l’App Store d’iPhone com en Google Play d’Android.

1. RunKeeper

Amb 45 milions d’usuaris, RunKeeper està entre les aplicacions més populars per runners. Tant si és solament per perdre pes i agafar una mica de forma, o es pretén entrenar per córrer una prova, amb RunKeeper és molt senzill fer seguiment de les sessions de running.

Gràcies al GPS del mòbil, l’app registra dades de distància, velocitat, elevació del terreny i calories perdudes, tant si se segueix una ruta establerta com si s’improvisa pel camí. A més, es pot connectar amb diversos dispositius (smartwatches o polseres d’activitat física) per tenir al moment tota la informació disponible en la nina. També és possible integrar-la amb la música del telèfon per fer la carrera més entretinguda.

RunKeeper inclou guies d’entrenament per a diferents objectius, des de perdre pes fins a córrer una marató. Així no solament s’obtenen valuosos consells per a la pràctica del running, sinó que es manté la motivació per fer-ho durant tot l’any.

2. Runtastic

Runtastic és una altra coneguda app per a pràctiques esportives, que els runners poden aprofitar també per a les seves sessions. Mitjançant la tecnologia GPS, aquesta aplicació monitora elements com a distància, temps, canvis en elevació, calories cremades i més.

Compta amb una versió Pro, que és de pagament i que inclou funcions addicionals: un entrenador amb veu real, mapes detallats amb les rutes i sessions d’entrenament, creació de desafiaments personals, integració amb diverses aplicacions de música, etc.

Es complementa amb la seva versió web (runtastic.com), on es pot accedir a anàlisis més detallades sobre les sessions de running, consells, comparatives amb els resultats d’amics i altres dades per mantenir-se motivat.

Img apps movil running zapatillas
Imatge: Jan Vasek

3. Endomondo

A més de para iPhone i Android, Endomondo està disponible per a altres sistemes operatius, la qual cosa li permet convertir gairebé qualsevol mòbil en un mesurador GPS que calcula distància, altitud i ritme, a més de fer seguiment de ruta i calcular les calories cremades en cada sessió.

L’app posa especial èmfasi en el factor social, la qual cosa fa que sigui molt fàcil compartir resultats amb la comunitat d’usuaris i rebre consells i ànims per part d’ells.

Endomondo es pot integrar amb monitors de freqüència cardíaca i fins i tot avisa quan és necessari hidratar-se durant la sessió esportiva. Totes les dades s’envien de forma automàtica al perfil d’usuari a la web oficial de l’aplicació, on poden consultar-se més tard amb tot detall.

4. MapMyRun

Aquest programa se centra en la part més cartogràfica del running, amb la possibilitat no solament de crear rutes pròpies, sinó també de consultar les més populars de cada zona. Així, és molt pràctica si no es vol abandonar l’hàbit de córrer quan s’està de vacances en un lloc nou.

Igual que les altres aplicacions, també pot fer seguiment de les dades principals de les sessions de running, com a distància, durada, calories, ritme i canvis en l’elevació del terreny. A més, compta amb un apartat especial per registrar els menjars, per així vigilar l’alimentació més d’a prop i facilitar l’adquisició de bons hàbits alimentosos.

5. Zombies, Run!

Com es pot intuir pel nom, aquesta app és una mica diferent de les altres. A part de les funcions de seguiment i recol·lecció de dades via GPS, Zombies, Run! submergeix al corredor en una aventura de zombis on ell serà el protagonista.

Zombies, Run! està a mig camí entre app esportiva, joc i podcast. Consisteix en una àudio-aventura creada en col·laboració amb la novel·lista Naomi Alderman, que posa al corredor al centre d’una terrorífica història de zombis. De sobte, les sessions de running es converteixen en carreres per la supervivència i per intentar salvar a la humanitat de l’apocalipsi zombi.

L’app compte ja amb més d’un milió de jugadors, que fan ús de les 200 missions incloses en el joc per motivar-se, córrer i divertir-se, mentre fer seguiment dels seus resultats.

6. Couch to 5k

Aquesta aplicació està enfocada a els qui s’acaben d’iniciar-se al món del running i volen passar, com el seu propi nom indica, d’estar en el sofà (couch) a córrer una carrera de cinc quilòmetres (5k).

L’app inclou un pla d’entrenament de nou setmanes de durada, amb sessions de running de 30 minuts, tres vegades a la setmana. A més d’això, fa seguiment de dades tals com a distància i ritme de carrera gràcies al GPS del mòbil.

Couch to 5k incorpora un entrenador interactiu, programat per mantenir la motivació el més alta possible. També anima a compartir l’experiència en xarxes socials i amb la comunitat d’usuaris de l’app, a fi de posar en comú experiències i consells.

  • Segueixi en Twitter a l’autora de l’article, Elena Santos @chicageek.

RSS. Sigue informado

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions