Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Viatges > Idees i consells

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Preparar-se per fer el camí de Sant Jaume

Per a una bona peregrinació cal planificar la ruta, fer bé la motxilla i preparar el cos i la ment

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Divendres, 29deDesembrede2006

La majoria de pelegrins recorren entre vint i trenta quilòmetres al dia per recórrer el camí de Sant Jaume, la qual cosa requereix una certa preparació física. No estar acostumats a caminar, caminar amb bici, portar pes sobre l’esquena o calçar botes de muntanya pot convertir la ruta en un suplici. A més, resultarà més senzill fer el Camí si emprenem un treball previ de recopilació d’informació i planificació del recorregut.

Per els qui no solguin realitzar exercici físic és convenient acudir al metge perquè aquest els indiqui com anar preparant-se a poc a poc. Per a qualsevol altra persona sempre és convenient realitzar una revisió mèdica mèdica i, sobretot, anar al podólogo, que aconsellarà sobre el tipus de calçat que convé portar i si és necessari utilitzar plantilles.

Cal començar unes setmanes abans a caminar, si pot ser per zones muntanyenques o amb costes, amb el mateix calçat i una motxilla amb el pes que es pensi portar

Tota persona haurà de també començar unes setmanes abans a caminar unes hores cada dia, si pot ser per zones muntanyenques o amb costes, amb el mateix calçat i una motxilla amb el mateix pes que pensi portar. És convenient a més allargar la durada de les sortides fins a aconseguir recórrer els dies anteriors a l’inici del Camí els quilòmetres que ens hàgim marcat com a mitjana diària.D’altra banda, a més de la preparació física cal preparar la documentació i l’equipatge que es vagi a portar. Les oficines d’Informació al Pelegrí i l’Associació d’Amics del Camí de Santiago estan presents en moltes localitats i podran assessorar-nos sobre com aconseguir l’acreditació de pelegrí. Aquest document és imprescindible tant per pernoctar en els albergs del Camí com per obtenir a Santiago la Compostela, que certifica que el caminante ha finalitzat el trajecte.

Quant a l’equipatge, varia segons l’estació en la qual es vagi a realitzar el recorregut, però hi ha elements imprescindibles. El calçat és essencial: botes de muntanya (o sabatilles d’esport a l’estiu) per caminar a gust i calçat còmode per descansar els peus. És necessari també portar un sac de dormir el més lleuger possible i alguna cosa impermeable, que ens servirà per cobrir la motxilla si plou (serveix fins i tot una borsa d’escombraries) i per utilitzar-ho com a aïllant si hem de dormir al carrer.

Aconseguir l’acreditació de pelegrí és imprescindible per pernoctar en els albergs del Camí i per obtenir a Santiago la Compostela, que certifica que el caminante ha finalitzat el recorregut

S’ha de portar la menor roba possible (les mudes es renten cada dia i es poden assecar penjades de la motxilla), de cotó, folgada i preferiblement pantalons curts per caminar. Un chubasquero, un capell i un vestit de bany són elements aconsellables sigui el que sigui l’època de l’any. A l’hivern el fonamental és portar molts parells de mitjons, perquè van a xopar-se sovint. Altres estris necessaris són una navalla, una llanterna, una petita farmaciola amb el qual remeiar torceduras de turmell i butllofes, i una cantimplora.

Convé planificar les etapes per endavant, pensant en rutes curtes al principi, per no esgotar-nos, que es faran cada vegada més llargues. Millor que prendre’s dies de descans total, és més recomanable planejar realitzar algunes jornades més reposades en les quals recórrer uns 10 quilòmetres. Es pot intentar que aquests dies coincideixin amb el pas per les zones que més ens vingui de gust visitar (ciutats turístiques, paratges naturals, etc.). És molt aconsellable facilitar una còpia del recorregut a un familiar perquè en cas d’emergència sàpiga localitzar fàcilment el nostre parador.

A més d’entrenar el cos, l’itinerari i la motxilla, no està de més preparar també la ment. Treballar la respiració, aprendre a fer petites meditacions i estudiar la història del camí contribuiran a millorar el nostre estat anímic i impedir que l’esgotament ens desanimi.

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions