Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Baduzu diabeterik? Udako plater freskagarri hauek ere zuretzat dira

Las frutas y verduras deben constituir buena parte de nuestra alimentación en estas fechas: son ricas en nutrientes y también pueden convertirse en grandes aliadas para estar bien hidratados

Irudia: Jill Wellington

Oporrak zentzu guztietako erlaxazio-denboratzat hartzen dira maiz. Baina hori ez zaio aplikatu behar gure osasunari, hala nola elikatzeko ohiturei edo ariketei. Eta are gutxiago, diabetea bezalako gaixotasun kroniko batekin bizi bagara, kontrol etengabea eta arduratsua eskatzen duena. Azken artikuluan bidaia seguruetarako eta osasungarrietarako kit bat sortzeko aholku batzuk proposatu ondoren, oraingoan elikadurari erreparatuko diogu, diabetesa duen pertsonaren udan osasun ona izateko giltzarri gisa.

Elikadura ez da gure ongizatean bakarrik laguntzen, gure organismoa hidratatzen ere lagun diezagukezu, eguzkitan eta tenperatura altuan. Ez dugu ahaztu behar hidratazioa gure elikadura-ohituren zati bat dela, eta, uda ona bada, sasoiko fruta eta barazki ugari, ur eta mikronutriente ugari, eskuratzeko aukera ematen digula, jarraian ikusiko dugun moduan.

Fruta noiznahi

Beraz, frutak gure egunerokoan egon behar dira, eta atzean utzi behar dugu diabetesa duten pertsonentzat onak ez direla dioen ustea. Aitzitik, onuragarriak dira osasunerako eta, bereziki, arrisku kardiobaskularreko zenbait faktore kontrolatzeko, hala nola gorputz-pisua, arteria-presioa edo kolesterol-maila. Horrek ez du esan nahi fruta batzuek (platanoa edo mahatsa, adibidez) karbohidrato asko eduki behar dutenik; baina ez du esan nahi diabetesa duten pertsonek jan ezin dutenik, baizik eta kontuan izan behar dituztela errazio egokiak egiteko.

Fruta kontsumoak beste abantaila handi batzuk ere baditu, eta merezi du gogoratzea, ez dela behar prozesaturik, eta, beraz, erraz garraiatzen dira. Gainera, aukera ugari daude nahastu eta familiako kide guztientzat modu erakargarrian egiteko, mazedonia klasikotik hasita eta beste aukera berritzaileagoekin jarraituz (adibidez, fruta-burruntziak).

Entsalada bizirik!

Entsaladaren kontzeptua, bestalde, batez ere letxugaz osatua dago eta beste elikagai batzuetarako lagungarri da. Hala ere, otordu baterako aukera paregabea izan daiteke, errezeta horietan ikus dezakegunez. Behar diren makronutriente guztiak gehi ditzakegu formatu hotz eta erraz prestatzen.

Hasteko, entsaladaren oinarriarekin berritzeari froga diezaiokegu; izan ere, letxugaz gain, hostoko beste barazki fresko asko aurkituko ditugu, hala nola espinaka, errukula edo kalonitoa, plater-zapore desberdina emateko. Era berean, hosto berdea lekale bidez ordezka dezakegu, dilistak edo garbantzuak adibidez, beste produktu fresko batzuekin ederki konbinatzen baitira eta zuntz asko ematen baitute.

Entsalada plater osoa izatea nahi badugu, bazkaltzeko edo afaltzeko, proteinetan aberatsa den beste osagairen bat sar dezakegu: oilaskoa, atuna, arrautza gogorra edo tofua, bakoitzaren gustuaren arabera. Hori dela eta, gehigarri horren prestakina osasungarria izan dadin saiatu behar da, eta, hala, oilasko arrautzaztatua edo beste haragi prozesatu batzuk saihestu behar dira, adibidez, hirugiharra. Karbohidratoen edukia kontuan hartuta, gazta freskoaren eta fruitu lehorren kantitate txiki bat gehitu dezakegu, pipak edo intxaurrak adibidez.

Azkenik, ongarririk onena oliba-olio birjina estra, Mediterraneoko dietaren "urre likidoa", ekar diezagukeena da, sagarr- edo limoi-ozpinarekin lagunduta.

Koilarazko platerak ere udarako dira

Zopa formako prestakinek edo barazki eta fruta krema arinek gure eguneroko hidratazio beharrak asetzen lagun diezagukete, osagai horiek osagai duten urak osatzen baititu, eta horrela gure oporretako lehen plater izarra bihurtzen da. Horregatik, osagaien eta prestakinen arabera freskotasun maila ematen duten zopa hotz horietako batzuk egitea proposatzen dugu.

Horrela, gazpatxo ospetsuaren ukitu ezberdina ematera gonbidatzen gaituzte errezeta horiek, eta bere prestaketan fruta bat (melokotoia) edo albahaka edo mendafina ukitu freskagarria gehitzen digute. Beste aukera bat aguakatea gehitzea da, ohiko barazki-krema hotzetan (kalabazinarena, adibidez) testura krematsua lortzeko.

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Federación de diabéticos españoles

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak