Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

2. motako diabetesa duten pazienteen endotelio-funtzioa hobetu egiten da intxaur ugariko dieta batekin

Aurreko lanek frogatu zuten fruitu lehor hori hartzeak onurak ekartzen dizkiola bihotzaren osasunari

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Astelehena, 2010eko otsailaren 15a

Intxaurretan aberatsa den dieta egiteak 2. motako diabetesa duten pazienteen endotelio-funtzioa hobetzen laguntzen du, eta, beraz, osasun kardiobaskularra hobetzen du. Datu horiek Yaleko Unibertsitateko (AEB) Yale-Griffin Prebentzio eta Ikerketa Zentroko ikertzaileek egindako azterketa batetik atera dira. Ikerketa horren ondorioak “Diabetes Care” aldizkariaren azken zenbakian argitaratu dira. Aurreko lanek frogatu zuten intxaurrak kontsumitzeak onurak ekartzen zizkiola bihotzaren osasunari, baina ikerketa gutxi zeuden diabetea zuten gaixoei buruz.

Aurkikuntza garrantzitsua da, endotelioa lehen erreferentzia-puntua delako gaixotasun kardiobaskularrez hitz egiten denean, autoreek adierazi zutenez. Bere funtzioa lehenengo aldatzen da arrisku-faktoreei erantzunez, eta horrek lagundu egiten du narriadura baskularra eta aterosklerosiaren lehen lesioak eragiten dituzten elementuak agertzen. Gainera, funtzio endotelialak odol-hodiek dilatatzeko eta odol-fluxua handitzeko duten gaitasuna adierazten du.

Zortzi astez egunean 56 g intxaur kontsumitu zituzten 24 helduen bilakaera aztertu zuten ikertzaileek, eta, ondoren, ohiko dietarekin zortzi aste gehiagoz jarraitu zuten. Autoreek ikusi zuten azterketaren lehen zatian “hobekuntza nabarmena” gertatu zela intxaurren kontsumo jarraituarekin, beren ohiko dietara aldatu zirenean baino. Azterketan parte hartu zutenek ez zuten pisurik irabazi ikerkuntzan -egunean 56 g intxaur 350 kalorien parekoak dira-, eta horrek erakusten du intxaurrak egokiak direla eguneroko dietan horretarako joera duten pertsonekin.

“Guztiok dakigu zein osasungarria den egunean sagar bat jatea, baina badira beste elikagai batzuk gure eguneroko dietan sartu beharrekoak, gure osasunerako onura espezifikoak lortzeko. Intxaurrak zerrendaren hasieran daude”, azaldu zuen David Katz ikerketaren egile nagusiak. Zientzialariak nabarmendu zuen, gainera, omega 3 funtsezko azidoak eta proteinak, bitaminak, mineralak, zuntzak eta antioxidatzaileak dituen fruitu lehor bakarra direla.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak