Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

5 elikadura-helburu ezberdin 2017

Urtea estreinatzeko ideia praktikoak dieta eta osasuna hobetzeko pentsatutako trebetasun eta errutina berriekin

Urte berri bat hasteko helburu ohikoenen artean, ia beti osasuna hobetzea dago, argaltzeko edo erretzeari uzteko erabakien bidez. Epe luzerako proiektuekin pixka bat aldatzeko, ondoren, helbururik arruntenei buruzko ikuspegia emango dizugu. 2017rako proposamen desberdin bat egitea erabaki genuen, zentzu guztietan elikadura osoagoa eta osasungarriagoa lortzeko. Artikulu honetan bost ideia ematen dira 2017an aplikatzeko eta, horiekin batera, osasuna, dieta eta ingurumena hobetzeko. Animatzen dira?

Irudia: racina

1. Etiketa jartzen hasi

Etiketatzeari buruzko Europako azken araudia abenduaren 13an ezarri berri da. Hobekuntza asko ekarri zituen berekin, baina oraindik ere nahastu egin zaizkigu zenbait gai. Horregatik, beharrezkoa litzateke informatuta egotea. Etiketan azukrea ezkutatzeko modu asko daudela gogoratu behar da, trans gantzak ez dira agertzen nutrizio taulan eta produktu askoren jatorria engainagarria izaten jarrai dezake. Hori dela eta, ideia bikaina da etiketa nutrizionalari buruz prestatzea eta publizitate-estrategien eta lege-hutsuneen aurrean defendatzea.

2. Sukaldean ikastea

Pertsonen osasunean eta independentzian eragin gehien duen aldagaietako bat da janaria prestatzea; izan ere, baliabide gehiago izatea eskatzen du, produktu ultraprozesatuetan eta lehengai gutxi batzuetan oinarritutako elikaduran beti ez erortzeko. Astero errezeta berri bat ikastea eta horiek egiteko konpromisoa hartzea proposatzen dizuegu. Oso motibazio ona izan daiteke, eta, gainera, bere osasuna eta inguruko pertsonena hobetuko ditu. Saiatu gozogintzan ez erortzen beti. Dieta osasungarria egiteko apustu gehiago egitea da asmoa.

3. Erosi lokala eta denboraldikoa

Eta zer hobetua errezeta-helburu baterako, ingurumenari kalte gutxiago egiten dioten eta ingurumenarekin arduratsuagoak diren osagaiak erabiltzeko. Gure platera iritsi baino 3.800 kilometro lehenago igarotzen dira produktuak, batez beste, eta ingurumen-inpaktu handia eragiten dute, ekoizpena, garraioa eta kontserbazioa direla eta. Askotan, uste baino gertuago egoten dira elikagaiak. Jatorriari begiratuz, gure esku daukagu ekonomia hurbilagoa bultzatzea eta gure kontsumoak duen arrastoa murriztea. Hemen eta orain elikaduraren alde egiten dugu.

4. haragi gutxiago kontsumitzea

Espainian haragi gehiegi jaten da. Aurreko puntuarekin koherentzian, hura murriztea izango litzateke gure ingurumen-inpaktua murrizteko erabaki harrigarrienetako bat. Animalia-jatorriko proteinak sortzea energetikoki eraginkortasun gutxiagokoa da. Ez da beharrezkoa begetariano izatea dieta osasungarriagoa eta iraunkorragoa egiteko. Are gehiago, gero eta adostasun handiagoa dago "landar-baseddiet" edo "barazkietan oinarritutako dieta" baten egokitasunari buruz. Agian, haragi produktuen kontsumo luzeagoa planteatzeko unea da. Zer moduz lehen pausu bat astean hartzen duzun lekale kopurua handitzen? Edo zergatik ez duzu konpromisorik hartzen "haragi gabeko astelehenetan" egiteko?

5. Aisia aktiboagoa

Minutu bakoitza. Urrun geratu ziren "gutxienez 30 minutuz oinez" edo "koipea ez da erre denbora asko igaro arte" gomendio zahar horiek. Ezinbestekoa da errutina aktibo bat sartzea; jarduera nagusia aisialdi aktiboagoarekin laguntzea, adibidez, korrika egitera irtetea, gehiago paseatzea, asteburuetan mendian ibilaldiak egitea edo bizikletaz ihes egitea. Saia gaitezen 2017ko bat eraikitzen, dagoeneko gimnasio edo gustukoen dugun kirol jarduera baten inguruan, baizik eta zentzu guztietan mugimendu gehiago eragingo duen bizimodu baten inguruan. Osasunari dagokionez, garrantzitsua da ezarritako sedentarismoa saihestea.

Ikusten denez, elikadurarekin lotutako Urte Berriko asmoak ez dira beti topikoak "argaldu" behar. Bide luzea dago egiteko, eta bost ideia horiekin has daiteke.

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak