Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Elikadura

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

7 akats, haurrekin eta elikadurarekin egin behar ez direnak

Zure seme-alabak platera garbi uztera behartzea, edo haiek zigortu edo janariarekin saritzea nutrizio-akatsak dira, eta ez duzu erori behar.

Irudia: heikeschuchert

Gure seme-alabak elikadura osasungarrian hezi nahi ditugu, eta, gainera, osasuntsu jan dezaten lortzeko modurik egokienak ezagutu eta praktikan jarri. Pazientziaz ere zoratuko gara, eta gure sukaldea prestatuko dugu, oraindik ere haurtxoak direnean janariarekin jolasten uzteko. Baina guraso gisa ikasten dugunean, nutrizio-akats batzuk ere gertatzen dira. Horiek saihesteko, jarri arreta zure seme-alabekin egin behar ez dituzun akats hauei, eta jakin ezazu zer eduki behar duen haurrentzako menu osasungarri batek.

Ez erori nutrizio-akats horietan

  • 1. Produktu ultrprozesatuak eta azukreztatuak elikaduraren protagonista bihurtzea , fruta, barazki, arrain eta haragiak bazterturik. Helburua janari osasuntsua sustatzea da. Produktu ultraprozesatu eta azukreztatuak behin eta berriz erabiltzeak, osasunarentzat kaltegarria izan daiteke, baina, gainera, zapore artifizialak ere izan ditzake txikienen ahosabaian, baita barazkiak, frutak, lekaleak eta arrainak ere.
  • 2. Ez utzi haurrei inola ere aukeratzen. Ameriketako Pediatria Elkarteak gomendatzen die familiei kontuan har ditzatela haurrek ohitura osasungarriak lantzeko dituzten lehentasunak; hau da, frutekin, barazkiekin, lekaleekin eta arrainekin maniobra-tarte bat izateko aukera ematea, aurkezteko moduak eta errezetak aldatuz, haurrek dieta osasungarri baten funtsezko taldeekiko jarrera desatsegina izan ez dezaten. Hori bai, nutrizionistek gogorarazten dute zenbait zaporetara ohitzeko prozesuak denbora behar duela. Pazientzia.
  • 3. Haurrak inoiz ez inplikatzea sukaldaritzan. Sukaldean parte hartzeak erakartzen ez dituzten elikagaiekiko joera hobetzen du. Nutrizionistek, ahal den guztietan, seme-alabak platerak prestatzen inplikatzea gomendatzen diete familiei, jarduera horretan oso modu eraginkorrean ikusten baitute komeni ez zaizkien elikagaiekiko erakarpena.

    Irudia: severyanka
  • 4. Platera garbi uztera behartzea. Gizakiak hambreasetasuna izeneko sistema primarioa du. Hipotalamoan dauden neurona-zentro batzuk dira, organismoak gosea edo egarria sentiarazten duen agindua ematen dutenak. Horregatik, gose fisikoa identifikatzea eta gose emozional edo errutinazkotik bereizten jakitea funtsezkoa da helduaroan hartzen duten elikagai kopurua erregulatzeko gai izateko. Horretarako, haurrak direnetik zeinu horiek ulertu eta errespetatzea lortu behar da.
  • 5. Janaria zigortu edo saritzea. Ez da gomendagarria honelako adierazpenak erabiltzea: “gaizki portatu zara; beraz, barazkiak afalduko dituzu”, “jaten ez baduzu, afaldu” edo “afaldu gabeko ohera”. Ezta: “ondo portatzen bazara, postre-izozkia” edo “gaur hanburgesategi honetan afalduko dugu, primeran portatu zaretelako”. Ohitura osasungarriak sortzeko eraginkortasunik ez izateaz gain, jokabide horrek arriskuan jartzen du haurrak elikadura osasuntsua eta orekatua izatea, zigorrarekin eta osasungarritasun gutxiagoko produktuekin, eta portaera ona izatea. Haurren nutrizioaren helburua ez da une jakin batean obeditzea, elikatze orekatuarekin harreman finkatua sortzea baizik.
  • 6. Jaten ari diren bitartean, elikadurari buruz hitz egitea. Tomate edo mihi-arrain bat jaten den bakoitzean, ez zaie kontatu behar plater horrek zer bitamina duen edo nola eragingo dion bere organismoari. Nutrizionistak eta dibulgatzaileak, hala nola Julio Basulto, nabarmentzen dira ezen, nutrizioaren garrantziaz hitz egitea funtsezkoa den arren, ez janariaren unea, ez afariarena, ez direla azalpen horietarako agertoki hoberenak.
  • 7. Mahaian dramak eragitea. Familiako janaria partekatzeko eta gustura egoteko unea da. Saihestu egin behar da haurrek janaria tentsioarekin elkartzea. Funtsezkoa da mahaian giro ona sustatzea eta janariaren unean sentsazio onak sortzea.

Nolakoa izan behar du zure seme-alabentzako menu osasungarria?


_______

Etiquetas:

haurren elikadura

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak